Saborska rasprava

'Za Boga miloga, prestanite nas tako štititi, pa dokle će nelogika vladati Hrvatskom'

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Sabor
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Sabor
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Sabor
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Sabor
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Sabor
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Sabor
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Sabor
21.09.2015.
u 17:39
– Pa zar nije logičnije da onaj tko želi da ga se uznemirava nek' se on upisuje u birače, nek' on ide, jer nije logično da se smije uznemiravati netko drugi – poručio je Marić
Pogledaj originalni članak

Odredba prema kojoj se potrošači koji ne žele dobivati reklame ili sklapati ugovore s teleoperatorima morali telefonom prijaviti u poseban registar je potpuno nelogična, poručila je danas saborska oporba tijekom rasprave o Zakonu o pravima potrošača. Smatraju da je logičnije da se u registar upisuju oni koji žele dobivati reklame.

ORaH-ov Mladen Novak kaže da takav prijedlog podrazumijeva da potrošač ponovno dolazi u nepovoljniju poziciju. – I to zato što on mora dostaviti, dati na javno objavljivanje neke svoje podatke. Zar nije logično da bude upravo obrnuto, da postoji nekakva baza podataka onih koji su spremni, voljni na takav način sklapati ugovore, odnosno dolaziti u poziciju uopće da sklapaju ugovor. Zašto nekoga prisiljavati na to? – zanima Novaka, a podržava ga i HDZ-ov Goran Marić koji smatra da ova odredba "oštećuje" građane

– Pa zar nije logičnije da onaj tko želi da ga se uznemirava nek' se on upisuje u birače, nek' on ide, jer nije logično da se smije uznemiravati netko drugi. Osnujte registar onih koji žele da im se upućuje i pošta i mailovi i telefonom uznemirava, a ne registar onih koji ne žele – predlaže Marić kojemu nije jasno kako se obveza može propisati onima koji ne žele da ih se uznemirava. – Za Boga miloga, prestanite nas tako štititi, pa dokle će nelogika vladati Hrvatskom – kaže Goran Marić.

S njima se slaže i HDSSB-ov Dražen Đurović koji ipak priznaje da je to zapravo teško provesti u praksi. Zato ipak taj registar vidi kao pozitivan korak u zaštiti potrošača. Tvrdi da uopće ne bi smjelo biti dopušteno telefonsko sklapanje ugovora s teleoperatorom. – Teleoperatori neprestano mijenjaju tarife i neprestano zovu korisnike i korisnicima mijenjaju tarifne modele i tarife upravo samo putem telefonskog razgovora. Dakle on njemu napriča, ovaj kaže da može, ovaj promijeni i  korisnik više ne može vratiti nazad onu tarifu što mu je primijenio, naravno ovaj je njemu napričao, iznio pozitivne strane, telefonski razgovor se snima, potrošač je tu doveden u vrlo nepovoljan položaj – rekao je Đurović.

Predlaže da se teleoperatore obveže da temeljem telefonskog razgovora moraju poslati pismenu ponudu nakon telefonskog razgovora u kojem ga ponude. HNS-ov Goran Beus Richembergh oporbi pojašnjava kako logika slobodnog tržišta nalaže da se kupci sami isključuju od onoga što ne žele. – Kada kupite neki od proizvoda, mnogi građani instinktivno, jer im se taj proizvod svidio, pristaju na to da ih se i ubuduće obavještava o proizvodima te tvrtke ili toga distributera, ne imajući uopće predodžbu koliko često i na koji način će ih se obavještavati tim proizvodima. I nema veze jesu li kupili bijelu tehniku, njih će se obavještavati o brusilicama, o rezalicama, o roletnama ili bilo čemu drugome – objasnio je Beus Richembergh.

>> Zbog regulative hrvatski potrošači nemaju mogućnost slobodnog odabira opskrbljivača struje

>> Potrošači pokazali da žele znati više o svojim pravima prilikom podizanja kredita

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

NI
ninja72
20:07 21.09.2015.

Sve je to u Planu 21,a on je nasa propast.

ST
Stjef
22:06 21.09.2015.

Kaj je to roletna?

CI
cinbenik
17:57 21.09.2015.

Ovi zive daleko iza.Logicno je jedino da se u Hrvatskoj sve pa i reklame koriste kao u naprednom svijetu,a ne da neki HDZe ovac izmislja toplu vodu i MKMPiski