ORaH poziva taksiste i ostale građane „na revoluciju“ kako bi se spriječio dolazak kompanije Uber, sa sjedištem u San Franciscu, u Hrvatsku. Njihov rad nazivaju “prijevarom, obmanom i nelojalnom konkurencijom“.
– Uberov vozač može može postati svatko s vozačkim ispitom i bilo kojim vozilom s četvero vrata, bez ishođenja dozvole, licence ili koncesije, za razliku od postojećeg taksi prijevoza, gdje vlasnici obrta moraju imati svu tu dokumentaciju, a vozilima zadovoljiti kriterije za udobnu i sigurnu vožnju. Na koncu, moraju izdavati i fiskalne račune, što kod Uber-a nije slučaj jer se iznos naplaćuje putem mobilne aplikacije – ističe Sead Festić iz ORaH-a Istočne regije.
Izbjegavaju tako, dodaje, troškove goriva, održavanja, osiguranja putnika, mirovinskih i zdravstvenih davanja, nemaju PDV, niti prirez lokalnoj samoupravi.
– Kompanija plaća uredno porez u San Franciscu, tako da Hrvatskoj ne uplaćuju niti lipe PDV niti prireza – navodi.
Cijena vožnje, kažu u ovoj stranci, ovisi o brzini vozila do 18 km/h, više od 18 km/h ili o trenutnoj potražnji pa su cijene znale i peterostruko rasti, kao primjerice u Londonu za štrajka vozača u javnom prijevozu.
– Usto, narudžbom taksija ne znate je li vozač alkoholiziran, pod utjecajem droga ili mentalno bolesna osoba jer kriterija nema, osim da niste kažnjavani – upozoravaju.
Da je riječ o nelojalnoj konkurenciji, trebala bi, mišljenja su, potvrditi komisija za ravnopravnost tržišnog natjecanja.
– Postojeće taksi službe podmiruju obveze PDV-a i prireza uredno prema državi i gradu, što bi se dolaskom Ubera i njihovim dampinškim cijenama, ugrozilo isto kao i sigurnost u cestovnom prometu. Grad Osijek i Županija trebaju na vrijeme reagirati i zaštiti dignitet, opstojnost te poslovnost svih autotaksi udruženja i poduzeća – mišljenja je Festić.
Njegova stranka, stoga, poziva sva taksi udruženja, poduzetnike i kompanije, kao što su Ecotaxi, Cammeo, da se udruže u svom stavu prema vlastima lokalne samouprave, kako bi se spriječio dolazak Ubera u regiju.
– Uber je djelovanjem sindikata zabranjen u Bruxellesu, Berlinu, Münchenu i Madridu, a u Francuskoj je donesen zakon o zabrani rada. Ne dopustimo dolazak kompanije čiji je moto i krilatica „Ideja je moja – sve ostalo je vaše“ jer će nam ostati samo socijalni slučajevi – zaključuju.
>> 'Uber nikako ne može biti dobar za korisnika ni za državu'
Uber je konkurencija samo onima koji prodaju taksi usluge. S obzirom na bijedno stanje javnog prijevoza u Hrvatskoj (vrijedi za gradski, prigradski i međugradski prijevoz), bilo kakva konkurencija koja će protresti etablirane monopoliste je i više nego dobrodošla. Pitam se, kako to da nazovi-liberali u koje se ORaH svrstava ne uviđaju prednosti tržišne konkurencije, nego pozivaju na revoluciju kako bi se nekog u nečemu spriječilo (?! pa ne misle valjda oružanu ?!). Ipak je takav jezik svojstveniji ekstremnoj ljevici (Che Guevarra i sl.), a ne nekom tko se naziva "lijevi centar".