Kolumna

Otkaz robotima ili ljudi su ipak nezamjenjivi

Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Otkaz robotima ili ljudi su ipak nezamjenjivi
21.01.2019.
u 12:45
Gost hotela s robotskom poslugom Atsushi Nishiguchi za Wall Street Journal ispričao je svoje iskustvo iz 2017.
Pogledaj originalni članak

Hotelsko osoblje dobilo je otkaz jer je prečesto obolijevalo, previše koštalo, pa i svojim ponašanjem ometalo goste. Čak polovica od 243 hotelska djelatnika sada više ne radi. Dogodilo se to u Japanu u hotelu Henn-na. Da, hotel Henn-na u mjestu Sasebo ušao je 2015. u Guinnessovu knjigu rekorda kao prvi na svijetu u kojem rade samo roboti. U početku je oko 80 androida dočekivalo goste na recepciji, nosilo im prtljagu u sobe, čistilo sobe i pružalo sobne usluge (room-service), a s vremenom se došlo do 243 androida koja su opsluživala goste – ljude. Ne samo što se androidima htjelo zamijeniti ljude i imati veću učinkovitost, a prije svega manje troškove, već Japan, kao i mnoge europske države, pati zbog pomanjkanja ljudske radne snage koju se, dakle, željelo zamijeniti robotima. Pokazalo se da androidi ne mogu odgovoriti na sva pitanja gosta, ali i da postaju “gnjavatori”.

Gost hotela s robotskom poslugom Atsushi Nishiguchi za Wall Street Journal ispričao je svoje iskustvo iz 2017. Sobna asistentica Churi stalno ga je budila rečenicom koju ponavlja i Appleova asistentica Siri kad ne razumije vaše pitanje: “Molim, ponovite pitanje”. No gost nije ništa pitao. Samo je zahrkao, a Churi ga je uznemireno budila. Onda je htio telefonirati na recepciju da “isključe” Churi, ali u sobama nema hotelskog telefona, već se sve odvija preko sobnog asistenta, dakle Churi, koja pali i gasi svijetla, grijanje ili hlađenje itd. Svojim je mobitelom morao zvati sjedište hotelskog lanca i zatražiti razgovor s nekim od krvi i mesa, nekim tko će ga razumjeti.

To je samo jedan od brojnih primjera robotske “neučinkovitosti” u hotelu koji vode androidi. “Otkaze”, dakako, nisu dobili svi androidi. Oni koji su preživjeli čistku brzo se ažuriraju. No slučaj pokazuje ne samo da roboti ne mogu oduzeti ljudima sve poslove već i da na radnim mjestima kao što su ona hotelskog osoblja, poslužitelja u restoranima, kuhara itd. treba imati sposobne i dobro plaćene ljude. Tema za razmišljanje i u hrvatskom turizmu.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.