Nakon tjedan dana od tragedije zrakoplova Air Francea spasioci su pronašli 24 mrtvia tijela u Atlantiku i jučer veliki dio airbusova repa.
No nema vijesti da je nađena crna kutija. Pronalazak dijela repa
tražiteljima će pomoći u potrazi za crnim kutijama što bi trebale
rasvijetliti uzrok nesreće leta AF447 koji je prevozio 228 putnika.
Jučer su devet tijela pronašli članovi brazilskih morskih i zračnih snaga, a
osam ih je pronašla posada jedne francuske podmornice, oko 1000
kilometara od brazilske obale. Pronađena su i dva kovčega, ruksak s
osobnim računalom, sjedalo iz zrakoplova i ostaci krila.
Iako se nagađa o pravim uzrocima pada zrakoplova, oči mnogih uprte su u
predstavnike proizvođača, veliki koncern Airbus, koji bi trebalo
potvrditi teoriju prema kojoj su tragediju izazvali senzori brzine.
Tvrtka je još prije oko godinu dana preporučila svima koji imaju
njihove zrakoplove da što prije zamijene senzore, na što su se
zrakoplovne kompanije većinom oglušile.
Nekoliko aviokompanija jučer je najavilo da će pričekati službene
direktive iz Airbusa prije nego što krenu u prepravke. Prvi čovjek Gulf
Aira Bjorn Naf rekao je da će početi čim dobiju službenu preporuku.
Sličnim je tonom odgovorio i Akbar al Baker, prvi čovjek Qatar
Airwaysa, koji u svom sastavu ima čak 16 zrakoplova tog tipa.
Predstavnici nekih kompanija koje također imaju Airbusove avione
naglasili su da još nije trenutak da započnu testiranja senzora brzine
jer je to iznimno siguran zrakoplov s kojim nemaju nikakvih problema.
Fernando Pinto, izvršni direktor TAP – Air Portugala, prebacio je
krivnju na medije naglašavajući da su problem “predimenzionirali” te da
se zapravo još ne zna točno jesu li neispravni senzori bili uzrok pada
zrakoplova. Zamrzavanje senzora brzine, kako su rekli istražitelji,
moglo je dovesti do tragedije, ali to još nije čvrsto dokazano.