po istoj cijeni

Evo kada bi se električni automobili cijenom trebali izjednačiti s benzincima i dizelašima

Foto: Christoph Soeder/DPA/PIXSELL
Evo kada bi se električni automobili cijenom trebali izjednačiti s benzincima i dizelašima
11.05.2021.
u 19:35
Proizvođači automobila masovno prelaze na električne i hibridne modele kako bi prosječne emisije voznog parka stavili ispod granice od 95 g/km CO2 u Europskoj uniji
Pogledaj originalni članak

Električni automobili bit će jeftiniji u salonima, odnosno na izlasku s proizvodne trake, od vozila na fosilna goriva u Europe u roku od šest godina, a mogli bi zauzeti punih 100 posto tržišta do 2035. godine.

Proizvođači automobila masovno prelaze na električne i hibridne modele kako bi prosječne emisije voznog parka stavili ispod granice od 95 g/km CO2 u Europskoj uniji, ili će se suočiti s velikim kaznama, javlja Revija HAK.

Električne limuzine i SUV-ovi će imati istu cijenu izrade kao i vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem od 2026. godine dok će mali automobili to dostići do 2027. godine, navodi se u studiji koju je naručila Europska organizacija za transport i okoliš.

Pad cijene baterija i upotreba proizvodnih linija posvećenih proizvodnji električnih vozila pojeftinit će ih u prosjeku čak i prije subvencija, navodi se u studiji.

Očekuje se da će se električna limuzina, koja je koštala gotovo 40.000 eura prije oporezivanja 2020. godine, prodavati po istoj cijeni kao model s benzinskim ili dizelskim motorom, koji je koštao oko 20.000 eura do 2026. godine, pokazalo je istraživanje.

Električni automobili predstavljat će 50 posto prodaje novih vozila do 2030. i 85 posto do 2035. ako politike ostanu iste, a mogli bi dosegnuti i 100 posto do 2035. godine ako zakonodavci povećaju ciljeve za CO2 u vozilima i pojačaju druge politike za poticanje tržišta, poput bržeg uvođenja punionica.

 

>> Pogledajte i ovaj video - Neobična prometna pravila: U Njemačkoj će vas u prometu kazniti ako vozite sporo, a u Rusiji ako niste oprali auto

 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 33

Avatar Stari_Pjer
Stari_Pjer
20:08 11.05.2021.

OK je to, cijena je jako bitna, jer sa sadašnjom razlikom u cijeni ni "pod razno" me ne zanima kupovina el. auta, ali me isto tako jako zanima i kad će se električni automobili (ne hibridi, nego full električni) u AUTONOMIJI izjednačiti sa, npr. mojom Škodom Octaviom dizel, s kojom, kad joj napunim rezervoar "do čepa" prođem 1000 km (otvorene ceste, a po gradu cca 750 km). E, kad to bude, razmišljat ću o kupnji električnog, ali ovako... da ne mogu doći od Rijeke do Zadra (ili čak do Zagreba) a da ne moram stajati i puniti bateriju sat-sat i pol....ma kakvi, hvala, dajte mami svojoj da vozi el. auto.

Avatar Hazl113
Hazl113
21:28 11.05.2021.

Totalno krivo. Kao prvo cijena baterija neće padat, nego rasti. Kao drugo, za 20 god. 1KW će biti skuplji od 1 litre benzina, jer će manjkat el. energije. Ono najgore što će struja poskupit svima, a ne samo onima koji imaju takva vozila. Fuzijski nuklearni reaktor sigurno neće zaživjet još barem 30 god. Solarne elektrane su preslabe da nadopune tu poteošnju, a imaju jednu veliku manu. Po noći ne daju struju. Vjetro elektrane su još slabiji izvor i radi svega toga delako najbolje rješenje u daljnih 50 god. su Hibridi. ne treba ulagat u infrastrukturu, a to su odromni izdaci. A što je sa ekologijom. O tome se ne piše kada baterija oslabi više od 15% postaje veliki ekološki otpad. Zamjena baterije bit će neisplativo pa će se tako bacati automobili, a Svi oni koji tvrde da će jedna baterija trajat barem 200.000km je laž. Vidjet će se za 20 god. koliko će skupi biti automobili i el. energija.

OB
obican
20:02 11.05.2021.

To te je pitam! Vozite na struju, al porez morate dati. Brinu se za ekologiju, al od poreza se ne odustaje