NASUKAN OD ČETVRTKA

Otvorio se prolaz u Sueskom kanalu: Brod Ever Given napokon je oslobođen

Foto: Handout/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
Stranded container ship Ever Given, one of the world's largest container ships, is seen after it ran aground, in Suez Canal
Foto: MAXAR TECHNOLOGIES/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
A view of the dredging operations which continue near the Ever Given container ship, in Suez Canal
Foto: MAXAR TECHNOLOGIES/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
A general view of the Ever Given container ship in Suez Canal
Foto: MAXAR TECHNOLOGIES/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
A view of the earth moving equipment excavating sand near the bow of the Ever Given container ship, in Suez Canal
Foto: Handout/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
Stranded container ship Ever Given, one of the world's largest container ships, is seen after it ran aground, in Suez Canal
29.03.2021.
u 06:57
Video koji je jutros objavljen na društvenim mrežama pokazuje kako se krma broda okrenula prema obali kanala i otvorila prostor u njemu.
Pogledaj originalni članak

Kontejnerski brod Ever Given, koji se nasukao u Sueskom kanalu u četvrtak, oslobođen je.

Video koji je jutros objavljen na društvenim mrežama pokazuje kako se krma broda okrenula prema obali kanala i otvorila prostor u njemu. Tvrtka za pomorske usluge Inchcape također je izvijestila da je brod oslobođen, javlja BBC.

Plima je uz pun mjesec noćas pomogla u oslobođenju zaglavljenog broda, navela je tvrtka, a to se dogodilo u 4.30 sati.

Nakon što nekoliko dana nisu uspjeli osloboditi plovilo, u nedjelju su se službenici kanala počeli pripremati za uklanjanje oko 20.000 kontejnera s broda kako bi olakšali teret, a bageri i tegljači danonoćno su radili kako bi oslobodili grdosiju.

Sueski kanal, koji prolazi kroz Egipat, jedna je od najprometnijih trgovinskih ruta u svijetu. Zbog nasukanog broda, drugi brodovi danima su morali okolnim putevima dolaziti do kanala, a brojni od njih su jednostavno čekali ispred kanala da se brod oslobodi.

Foto: Handout/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
An excavator attempts to free stranded container ship Ever Given, one of the world's largest container ships, after it ran aground, in Suez Canal
Foto: Handout/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
Osama Rabie, Chairman of the Suez Canal Authority, monitors the situation near stranded container ship Ever Given, one of the world's largest container ships, after it ran aground, in Suez Canal
Foto: European Space Agency/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
A closer view of the 400-meter, 224,000-tonne Ever Given container ship, leased by Taiwan's Evergreen Marine Corp, seen blocking the Suez Canal in this European Space Agency Copernicus Sentinel-2 satellite Image
Foto: Planet Labs Inc/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
Planet Labs Inc satellite image shows the "Ever Given" stranded in the Suez Canal
Foto: BLACKSKY/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
Ever Given container ship blocks Egypt's Suez Canal in a BlackSky satellite image
Foto: Handout/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
Stranded container ship Ever Given, one of the world's largest container ships, is seen after it ran aground, in Suez Canal

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 22

IS
istinapakadbude
07:42 29.03.2021.

Dovesti 4 roma, ostalo bi za 24 sata samo kormilo.

LI
linkser2
08:05 29.03.2021.

sada će se cijene nafte strmoglaviti, heheh.. sutra nafta 8 kn...

Avatar NenadNikolic
NenadNikolic
07:50 29.03.2021.

U ovom trenutku, ponedjeljak 29. ožujka 2021. 07:33 zagrebačko vrijeme, brod Ever Given stoji, ne kreće se, brzina nula čvorova, na poziciji između Sueza i Gorkih jezera u Sueskom kanalu. Nema kretanja brodova između Gorkih jezera i Sueza. To je stanje. Moj komentar je da brod treba pregledati a na pregled ga trebaju odvuči remorkeri. Pregled se može obaviti jedino na mjestu gdje postoje lučki kapaciteti za mogući iskrcaj dijela tereta. Najbliži takvi su u Suezu, zatim Port Said, a zatim eventualno Aleksandrija. Najbliže mjesto gdje se brod eventualno može okrenuti su Gorka jezera, ako je to i tamo moguće zbog nanosa pijeska. Pregledom treba ustanoviti da li su strojevi u redu, kakvo je stanje brodske podvodne oplate. A može li brod samostalno ploviti dalje znat će se nakon provjere kritičnih faktora sigurnosti i dogovorima s osiguravajućim kućama i reosiguranjem. Veliko je okupljanje i promet prema sidrištima u blizini Port Saida, na sredozemnoj obali, nešto manje kod Sueza iz pravca Crvenog mora. Dakle u ovom trenutku brod ne plovi nikamo. Moguć je prolazak manjih brodova ali kako se uzroci nesreće još nedovoljno poznaju ne isključuje se mogućnost da nanosi pijeska u koritu kanala ne zaustave i te manje brodove ako plove samim rubovima kanala. Uprava kanala treba upozoriti posadu broda na mogućnosti nasukavanja zbog povećanih nanosa pijeska i jačeg vjetra, ako je to bio uzrok, a vlasnici broda još nisu javili da li je do nasukavanja došlo zbog kvara stroja.