OGROMNA INVESTICIJA

Ovdje se gradi najskuplja autocesta u Hrvatskoj: Većina će biti vijadukti i tuneli, evo kad bi trebala biti dovršena

Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Dubrovnik: Nuncijata, jedino gradsko naselje gra?eno s gornje strane magistrale
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Dubrovnik: Prolazak sudionika 3. Hard Cro ultramaratonske biciklističke utrke
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Dubrovnik: Jadranska magistrala kod Ratca izuzetno opasna
07.01.2025.
u 07:35
Najoptimističnija varijanta navodi da bi radovi prve dionice trebali krenuti ove godine, a završiti 2029., a radi se o ukupno 47 kilometara autoceste, uz gotovo 15 kilometara spojnih cesta
Pogledaj originalni članak

Hrvatska bi kroz idućih nekoliko godina trebala dovršiti svoju mrežu autocesta, a za to još nedostaje povezivanje Dubrovnika s Metkovićem. Gradnja ove autoceste, koja se smatra najskupljom u cijeloj Hrvatskoj, ići će u dvije faze - a prva na redu je gradnja predjela od Dola do Dubrovnika, nakon čega bi trebalo nastupiti gradnja dijela od Metkovića do Pelješkog mosta.

Kako javlja HRT, radi se o investiciji od čak milijardu i dvjesto tisuća eura. Razlog takvoj cijeni je u tome što se radi o vrlo zahtjevnom terenu, a čak 19 od ukupno 28 kilometara dionice bit će u vijaduktima i tunelima. S jedne strane autoceste bit će more, a s druge granica s BiH.

- Radi se o terenu koji je praktički najgori mogući za gradnju autocesta, sami elementi govore koliko vijadukata i mostova i tunela će trebati, a isto tako radi se i o području koje je dosta naseljeno, pa će biti bitno koliko će biti čvorova i kakav će spoj biti da bi se osigurala puna funkcionalnost ceste, poručio je izv. prof. dr. sc. Marko Ševrović, Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.

- Rekao bih možda je najbitniji aspekt te autoceste svakako sigurnost prometa. Vidimo da je stvarno ta dionica državne ceste D8 vrlo opasna. Na njoj se često događaju nesreće. Mislim da je ova autocesta, ako je treba, zbog ničeg drugog onda je treba zbog toga. Ali naravno, i zbog povezivanja Dubrovnika s autocestovnom mrežom u Hrvatskoj, rekao je Ševrović.

Najoptimističnija varijanta navodi da bi radovi prve dionice trebali krenuti ove godine, a završiti 2029., a radi se o ukupno 47 kilometara autoceste, uz gotovo 15 kilometara spojnih cesta.

- Najavljeno je da će u ovom mjesecu, početkom mjeseca biti zatvoren natječaj, odabran izvođač i nadamo se da neće biti žalbi. Ne možemo to isključiti. Želimo vjerovati da ćemo već u uvoj godini i fizički započeti radove na toj dionici. Ona jest skupa, ali međutim povezivanje Dubrovnika s ostatkom Hrvatske geostrateški, gospodarski i sigurnosno nema cijenu, naglasio je župan Dubrovačko neretvanske županije Nikola Dobroslavić.

>> FOTO Provjerite svoje znanje: Ovo su jedni od najljepših europskih gradova, možete li ih prepoznati po jednoj fotografiji?

Foto: Pixsabay/Reuters/Pixsell/Srecko Niketic
Foto: Pixabay
Foto: Pixabay
Foto: Pixsabay
Foto: Pixsabay
Foto: OGNEN TEOFILOVSKI/REUTERS
A general view of Ohrid from the Studenciste boat bay
Foto: OGNEN TEOFILOVSKI/REUTERS
Boats navigate during sunset on Lake Ohrid, in Ohrid
Foto: LOUIZA VRADI/REUTERS
FILE PHOTO: Tourists visit Oia, on the island of Santorini
Foto: Alkis Konstantinidis/REUTERS
Greece's Santorini struggles under pressure of mass tourism
Foto: Pixsabay
Foto: Pixsabay
Foto: Pixsabay
Foto: Pixsabay
Foto: ALESSIO PADUANO/DPA
Napulj: Prošla je godina dana od Maradonine smrti
Foto: ALESSIO PADUANO/DPA
Napulj: Prošla je godina dana od Maradonine smrti
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Sevilla je glavni grad Andaluzije, te glavni grad istoimene provincije
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Sevilla je glavni grad Andaluzije, te glavni grad istoimene provincije
Foto: Dejan Rakita/PIXSELL
Milano - ekonomsko središte Italije, grad bankarstva, industrije i modnih kuća
Foto: Dejan Rakita/PIXSELL
Milano - ekonomsko središte Italije, grad bankarstva, industrije i modnih kuća
Foto: Srecko Niketic/PIXSELL
Pulska Arena tijekom noći u vrijeme adventa
Foto: Srecko Niketic/PIXSELL
Na konferenciji najavljen program Adventa u gradu Puli

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 8

Avatar raznosač_pice
raznosač_pice
09:39 07.01.2025.

Poptuno promašen projekt. Nikakva autocesta nije potrebna do Dubrovnika. Dovoljno bi bilo postojeću magistralu pretvoriti u brzu cestu. Za turizam je bespotrebna jer ionako najveći broj turista dolazi avionom i brodom. Za lokalce je brza cesta više nego dovoljna. Ovo je čisto politički projekt. Jasno kad i ako bude izgrađena bit će lijepo njom putovat, ali isplativost će biti nikakva, a troškomi ogromni. Daleko bi bilo bolje srediti cestu na Pelješcu.

KA
kamen3
09:12 07.01.2025.

Sve je to lijepo u planovima.Žalosno je kakvo je stanje sa cestom na Pelješcu od mosta do Orebića koja je za gotovo cijeli Pelješac i otok Korčulu od vitalne važnosti.Toga nema ni u planovima,to ostaje slijepo crijevo

DI
dino85
09:18 07.01.2025.

@Mladen i Lojtra, nisam htio dati naglasak na potrebe tih Autocesta ali kad smo već kod toga moje mišljenje je ovako. Na udaljenosti od 70 Km. Imamo 3 EU Luke, Rijeka Kopar, Trst, što očekivati od Slovenaca, da će doći do nas Autocestom, nikada. Niti je u interesu Eu niti njima. Bojim se da su ogromni novci stučeni u jedno bure bez dna. Sama Luka je skoro u gradu a skladišta van grada, veliki troškovi transporta i pretovara. Jedina nada je željeznica i to prema Zg. inače ključ u bravu. Ali kao turista se rado provozam istom.