Spomene li se domaća uzgojena riba, prvi će nam na pamet pasti zadarski Cromaris – predvodnik hrvatske marikulture te 6. kompanija u svijetu po uzgoju orade i brancina. Kako bi riba iz održive proizvodnje bila što dostupnija hrvatskim potrošačima koji godišnje u prosjeku troše svega 23 kilograma ribe (oko 2 kg manje od prosjeka EU, dok Portugalci po stanovniku troše čak 57 kg), tvrtka je lani otvorila i svoje prve trgovine u Puli i Zagrebu, koje zajedno s Cromarisovim ribarnicama u Zadru, Rovinju, Preku i Tkonu, nude veliki izbor svježe ribe i ribljih delikatesa.
U nove trgovine Cromarisova riba stiže samo nekoliko sati od ulova. Jedinstveni ambijent ne inspirira samo ponudom, već i prostornim doživljajem. Na ekranima u trgovini potrošači mogu vidjeti lokacije Cromarisovih uzgajališta, odabranima zbog iznimne čistoće i kvalitete mora što je osnovni preduvjet za kvalitetan uzgoj ribe. Uz to, dostupni su informativni i edukativni video materijali o pripremi ribe, kuharice i brošure, te savjeti stručnih prodavača.
Iz tvrtke ističu kako su osnova ponude autohtone vrste mediteranske ribe: orada, brancin, hama, zubatac i gof. Uz cijelu neočišćenu ribu, Cromarisov asortiman proizvoda uključuje i proizvode dodane vrijednosti – svježu očišćenu pakiranu ribu te odreske i filete koji zdravu prehranu baziranu na ribi čine dostupnijom, jednostavnijom i praktičnijom za pripremu.
Kao lideru u proizvodnji visokokvalitetne ribe, misija im je, tvrdi se, potrošačima ponuditi proizvod vrhunske kvalitete, isključivo prema načelima održivog i odgovornog poslovanja. Potrošačima je ekskluzivno dostupan i Cromaris BIO asortiman svježe ribe, na kojemu je poseban naglasak ovih uskrsnih blagdana, kao i inovacija u uzgoju – jadranski zubatac.
Cromarisova bio riba uzgojena je u prirodnom okruženju u skladu sa strogim ekološkim standardima. Riba se hrani isključivo prirodnim sastojcima iz održivih izvora, bez antibiotika i GMO sirovina, a kako bi se dodatno približili potrošačima predstavljaju i novu kampanju, proizašlu iz suradnje s priznatim talijanskim chefom Giorgiom Locatellijem.
- Hrvatski potrošači su sve svjesniji važnosti održivog ribarstva i uzgoja ribe te pridaju veću važnost porijeklu i načinu uzgoja ribe koju kupuju. Postali su skloniji kupovini ribe koja ima oznake ili certifikate o održivosti, poput ASC (Aquaculture Stewardship Council) certifikata za uzgoj ribe. Cromaris je certificiran prema ASC standardu na svim svojim lokacijama uzgoja. Radi se o najzahtjevnijem certifikatu čiji su osnovni zahtjevi društvena odgovornost prema svojim zaposlenicima i prema lokalnoj zajednici te zaštita okoliša s naglaskom na očuvanje prirodnih staništa i bioraznolikosti - ističu iz Cromarisa.
POVEZANI ČLANCI:
Dodaju kako im je, uz kontinuirano širenje prodajne mreže, cilj potrošače upoznati s vertikalnom integracijom lanca stvaranja vrijednosti – od vlastite recepture riblje hrane, mrjestilišta, uzgajališta i prerade do trgovine. Zato stalno rade na razvoju novih proizvoda i donose brojne inovacije u skladu sa zahtjevima tržišta i u okruženju, a povezani su sa zdravljem i sigurnošću potrošača, promiču održivost, uz vrhunski okus, kvalitetu i svježinu proizvoda, koji su imperativ. Cromaris, koji posluje u sastavu Adrisa, u 2023. godini ostvario je količinsku prodaju od 13.610 tone ekvivalenta svježe ribe, od čega se 88 posto količinske prodaje i isti udio prihoda od prodaje ostvaruje na inozemnim tržištima.
Navedeni bazeni zagađuju more, nekoliko je vala uništeno zbog toga, nagurali su brdo bazena uz južni dio o Ugljana kod Bisage i Veli Škoja cijeli taj dio nije više čist. More je mutno i zagađeno.