DRUGA CIJEV UČKE, PRUGA...

Ovo su najveći projekti prometne infrastrukture koji počinju u 2020. godini

Foto: Dusko Marusic/PIXSELL
Tunel Učka
Foto: Dusko Marusic/PIXSELL
Tunel Učka
Foto: Dusko Marusic/PIXSELL
Tunel Učka
31.12.2019.
u 14:01
Početak radova na probijanju druge cijevi tunela Učka i gradnji dionice Učka – Matulji predviđen je na ljeto 2020. Ovisno o odobrenjima Komisije EU i Republike Hrvatske.
Pogledaj originalni članak

Ulaganja u hrvatsku prometnu infrastrukturu premašuju 20 milijardi kuna. A većina tih projekata sufinancira se iz fondova EU. Pelješki se most gradi punom parom, izvođači radova na pristupnim cestama napokon su uvedeni u posao krajem 2019. Na Istarskom ipsilonu zahuktali su se radovi na dovršetku 2B1 faze – dionica Pazin – tunel Učka, duge 28 kilometara. Krajem 2019. otvorena je i prva nova pruga u Hrvatskoj nakon 52 godine Gradec – Sveti Ivan Žabno, a pušteno je u promet i prvih 20 kilometara dvokolosiječne pruge od Vrbovca do Križevaca. A to su samo neki od projekata koji su obilježili 2019. No u 2020. počinje realizacija novih velikih projekata, vrijednih i po nekoliko milijardi kuna. Izdvojili smo samo neke od njih.

Mediteranski koridor

Prema podacima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u ljeto 2020. trebali bi početi radovi na probijanju druge cijevi tunela Učka i gradnji dionice Učka – Matulji, duge 11 kilometra. Ukupna je vrijednost te investicije 1,5 milijardi kuna. U ljeto 2020. trebalo bi pak biti pušteno u promet prvih 12 kilometara punog profila autoceste na dionici Pazin – Učka na kojoj se trenutačno izvode radovi.

No najveći će projekti u 2020. početi na željezničkim prugama. Na hrvatskom dijelu mediteranskog koridora već se obnavlja i gradi drugi kolosijek na dionici Dugo – Selo Križevci, a ti su radovi vrijedni 1,5 milijardi kuna. A u 2020. počinju isti takvi radovi na dionici Križevci – državna granica, vrijedni 2,1 milijardu kuna. HŽ Infrastruktura potkraj 2019. donijela je odluku o izvođaču radova na toj dionici. A potkraj 2019. dodijeljena su bespovratna sredstva i za rekonstrukciju postojećeg i gradnju drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac. A taj je projekt vrijedan čak 2,7 milijardi kuna. Natječaj za izvođače radova bit će uskoro raspisan, radovi na toj dionici pruge prema Rijeci mogli bi početi do kraja godine.

U 2020. bit će pušten u promet most Svilaj na koridoru Vc, a na tom koridoru počinju i radovi na poddionici Beli Manastir – most Halasica i dionici granica Mađarske – Beli Manastir. Procijenjena vrijednost radova gradnje i opremanja tih 22,5 kilometra iznosi 107 milijuna eura odnosno oko 800 milijuna kuna.

Vukelićev most

U prvoj polovici 2020. počinje i gradnja brze ceste Vukmanički Cerovac – Mostanje, to je projekt vrijedan 168 milijuna kuna, a njegovom realizacijom napokon će dobiti smisao most poznat pod imenom Vukelićev most, koji već godinama vodi – nikamo. Na Podravskom ipsilonu u 2020. počet će gradnja dionice Farkaševac – Bjelovar, a vrijednost je te investicije 380,2 milijuna kuna.

Radovi bi u 2020. napokon trebali početi i na gradnji državne ceste DC403, čvor Škurinje – luka Rijeka. Ukupna je vrijednost tog projekta 520 milijuna kuna, a zbog brojnih objekata, riječ je o najskupljoj cesti u Hrvatskoj dugoj svega tri kilometra. U Ministarstvu navode da je, među ostalim, u posljednje tri godine pokrenut i investicijski ciklus ulaganja u otočne priobalne luke vrijedan 700 milijuna kuna. Tako je tijekom 2020. planiran nastavak ulaganja u taj projekt, i to u iznosu većem od 453,8 milijuna kuna.

STRAVIČAN ZLOČIN

Majka učenice koja je bila u razredu za vrijeme napada ispričala detalje: Uletio u razred, djeca su se sakrila ispod klupa

Dječak koji je zadnji ostao u razredu je preminuo, a drugi dječak je ozlijeđen i prevezen u KBC Rebro. Bogović je ispričala kako njena djevojčica teško razgovara o napadu. "Trebalo je vremena da ona uopće poveže događaj. Iz svega se moglo saznati da je vidjela napadača, da je vidjela krv, da je vidjela napad na učiteljicu, nije vidjela nož" rekla je majka djevojčice.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 14

BI
Biouskoli91
15:01 31.12.2019.

Hoce li se tunelarina udvostruciti kad bude gotova druga cijev? Sad je samo 30kn (33kn ljeti). Nije korektno da cijene ostanu iste...

Avatar Golum
Golum
14:42 31.12.2019.

Nadam se da ovo nije jos jedan predizborni trik.

DO
dopizdilomi
14:43 31.12.2019.

Zanimljivo i uvijek isto. Svi veliki projekti kreću u izbornoj godini.