telekomunikacije

Ovrhe tjeraju građane u očaj, dug od 1000 kuna naraste im na 7000

Foto: Sanjin Strukić/Pixsell
Ovrhe tjeraju građane u očaj, dug od 1000 kuna naraste im na 7000
02.05.2013.
u 21:00
Više od 114.000 građana u proteklih se šest godina obratilo udruzi Potrošač tražeći savjet ili pomoć
Pogledaj originalni članak

Kako je potpredsjednik Vlade Neven Mimica postao kandidat za europskog povjerenika za zaštitu potrošača, zanimljivo je vidjeti kako u nas tu stoje stvari. Koliko hrvatskih potrošača ima problema i što ih najviše muči, ljuti, tjera u očaj...?

Lani najviše prijava

U proteklih se šest godina (od 2007. do 2012.) 114.105 građana obratilo udruzi Potrošač za savjete i pomoć. Lani se to događalo najčešće, 22.543 puta, a 2007. 15.432. U posljednje vrijeme najveće su noćne more građanima – telekomunikacije i ovrhe. U zagrebačkom savjetovalištu (koje je i najzatrpanije pitanjima građana) lani je od 9316 potrošača njih 1267 imalo problema s telekomunikacijama, a 802 s ovrhama. Slijedi 730 pritužbi na materijalne nedostatke proizvoda.

– Prije su dnevno tri-četiri poziva ili dolaska u savjetovalište bila zbog ovrha, a ove će ih godine biti još i više jer su ljudima ovrhe postale mora. Sada imamo oko 40 poziva i oko 10 dolazaka dnevno, a svaki treći tiče se ovrha. Taj je problem nastao 1. listopada 2010. kada je na snagu stupio Ovršni zakon pa su se svi stari ovršni predmeti sa suda (kojih se u 10 godina nagomilalo 500.000) počeli u valovima puštati na naplatu preko Fine na račune građana, ali sa zateznim kamatama. Ako je netko 2004. imao 1000 kuna duga, danas mu taj iznos sa svim ovršnim troškovima i zateznim kamatama zna dosegnuti i 7000 kuna. Ako je nekome mirovina 1800 kuna, onda bi više od tri mirovine morao dati samo za tu ovrhu. Kada se takvo što dogodi, ljudi zovu nas – objašnjava tajnik i savjetnik u zagrebačkom savjetovalištu Potrošača Igor Vujović.

Primjedbe potrošača na materijalne nedostatke (recimo, pukne vam peta na novoj cipeli ili vam se nakon nekoliko dana pokvari tek kupljeni televizor) obrazložio je time što se trgovci služe raznim smicalicama kako bi kupcima zatajili njihova zakonska prava.

– Zašto je toliko, zapravo najviše, pitanja i prigovora na telekomunikacije, prava mi je nepoznanica. Jer, zakonski i institucionalno telefonija je najuređenije područje, ali je najproblematičnije. To su očito posljedice namjere operatora da nas prevare, jednostavno iskorištavaju potrošačku lakomislenost i povjerenje. Ništa bolje nije ni u slučaju financija. Banke namjerno rade takve ugovore koje prosječan potrošač ne može shvatiti. Ugovori se namjerno sastavljaju da su što kompliciraniji i nerazumljiviji – kaže Vujović.

Struja, voda, plin...

Splitskom savjetovalištu lani se obratilo 4620 potrošača, a pulskom 4050. Prema riječima voditeljice pulskog savjetovališta Hane Jurić, najviše je problema bilo s telekomunikacijama, ovrhama, internetskom kupnjom, strujom, vodom, RTV pristojbom... I stanovnici Slavonije imaju slične muke. Od savjetnice osječkog Potrošača Branke Lacković doznajemo da je lani od 4557 obraćanja građana, najviše, 1186, bilo zbog telekomunikacija, 712 zbog ovrha, 278 zbog vodoopskrbe, 248 struje, 206 plina, 200 čistoće...

>>Ovrhe oko vrata: Svaki deseti građanin ne može platiti račune!

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.