Više od 500 učenika sudjelovalo je na Danima inovacija, velikom tehnološkom spektaklu na kojemu učenici prezentiraju svoje projekte na kojima su radili tijekom školske godine u Školi budućnosti. Škola budućnosti, projekt koji su pokrenule tvrtke STEMI i Infobip, uz koje je stao A1, a koji je počeo u školskoj 2020./2021. godini, okupio je dosad više od 230 škola u Hrvatskoj i uključio više od 400 nastavnika, a svake školske godine sve je više učenika i škola koji se žele uključiti u projekt.
Tako su na ovogodišnjoj završnoj manifestaciji učenici predstavili projekte poput pametnih vrtova, robota za istraživanje Marsa, kao i chatbotove koji koriste umjetnu inteligenciju, a na završnoj su manifestaciji – koja se tijekom vikenda održavala u Infobipovu kampu – mogli uz prezentaciju svojih radova zaviriti u svijet električnih automobila, voziti autiće i pritom učiti o proširenoj stvarnosti, naučiti koristiti dronove za pošumljavanje iz zraka, upoznati se s cyberdogom, a oni stariji i s fakultetima na kojima bi mogli nastavi svoje obrazovanje te koji upravo projektima motiviraju svoje studente.
– Vjerujemo da promjene moraju dolaziti od same djece i nastavnika. Zato i radimo platformu, odnosno Školu budućnosti, u kojoj povezujemo obrazovni sustav i tehnološke tvrtke, da upravo kolaboracija bude temeljna vrijednost na kojoj odgajamo buduće generacije. U Hrvatskoj ljudi često jadikuju da je obrazovni sustav ovakav ili onakav, a čini se da svi zaboravljaju da sustav čine ljudi. Zato smo počeli raditi s učiteljima i djecom da zajedno počinjemo mijenjati stvari – opisao je sam motiv za pokretanje Škole budućnosti Marin Trošelj, idejni začetnik projekta. Kako je kazao, avantura istraživanja ono je što privlači učenike i ideja cijelog projekta jest razvijati kompetencije poput kritičkog razmišljanja, kreativnosti učenika i kako da razviju tehnološka rješenja kojima mogu riješiti probleme u svojoj zajednici ili ako baš požele u cijelom svijetu.
POVEZANI ČLANCI:
– Nove generacije rade stvari drukčije i to je prirodna pojava. U kontekstu obrazovanja posao učitelja više nije prijenos znanja kao način poučavanja jer to tehnologija radi bolje – danas imate platforme preko kojih se možete uključiti na predavanje najpoznatijih sveučilišta i slušati najpoznatije stručnjake iz raznih područja. Stoga se nastavnici moraju orijentirati na razvoj motivacije i strasti kod učenika i tu posao učitelja nije educirati, nego postavljati pitanja, smišljati i kreirati izazove te zapravo učiti i raditi s djecom. Dakle, moramo promijeniti okružje i motivirati djecu da požele biti predvodnici promjena. Promjene počinju tek kad osvijestimo da je glavni posao učitelja među djecom stvoriti iskru za nešto, da uzviknu: "Jao, to želim!" – zaključio je Trošelj.
>> VIDEO Prvi leteći tanjur s ljudskom posadom poletio u Kini: Polijeće i slijeće okomito, a može doseći do 50 km/h