Papa Franjo ističe kako se kultura, zahvaljujući Bogu, promijenila otkako je on bio dijete u Buenos Airesu te da će i on tražiti oprost
Papa Franjo ponovno je upozorio svijet. Ne samo da je ponovio svoj stav o gay osobama – “tko sam ja da im sudim“ – nego je naglasio da se tim ljudima Crkva treba ispričati. Rekao je to u razgovoru s novinarima na povratku iz Armenije, gdje je boravio od 24. do 26. lipnja. Kazao je kako samo ponavlja katekizam i kako homoseksualci „ne smiju biti diskriminirani, već moraju biti poštovani i pastoralno praćeni“.
Bez verbalnih i fizičkih napada
– Gay osobe mogu se osuditi, ne zbog ideoloških razloga, već zbog nekih svojih političkih ponašanja, nekih manifestacija koje vrijeđaju druge – kazao je Franjo.
Crkva odnosno kršćani ne samo da se trebaju ispričati već trebaju tražiti oprost, i to ne samo od gay osoba, već i od siromašnih, zlostavljanih žena i djece, trebaju se ispričati i zbog davanja blagoslova oružju, stav je pape Franje koji je podsjetio kako je, dok je još bio dijete, katolička kultura u Buenos Airesu bila zatvorena: “Nije se smjelo ulaziti u stanove rastavljenih ljudi. To je bilo prije samo 80 godina. Kultura je, zahvaljujući Bogu, promijenjena i kršćani trebaju tražiti toliko oprosta. Svi smo grešnici. Ja prvi”, kazao je Franjo.
Katolička crkva ima brojne dokumente vezane za pitanje homoseksualnosti. Polazi se od Svetog pisma u kojem se kaže kako je Bog stvorio ženu i muškarca pa do pisama sv. Pavla u kojima podržava brak i spolne odnose u braku. Katolička crkva tek je u 13. stoljeću brak između muškarca i žene priznala kao sakrament.
Današnje držanje Crkve prema homoseksualnosti proizlazi iz Izjave o nekim pitanjima seksualne etike koju je objavila Kongregacija za nauk vjere 1976., koja razlikuje homoseksualnost kao tendenciju (možda i prolaznu) od onog što je “urođeno” ili “patološko”, odnosno ocijenjeno kao “neizlječivo”. Dakle, homoseksualnost može biti i urođena, a onda “krivicu” tih osoba treba “ocjenjivati s oprezom“, premda se ne može primijeniti “nikakva pastoralna metoda kojom bi bili moralno opravdani” homoseksualni čini.
Prema moralnom redu, homoseksualni odnosi su čini bez esencijalnog i neophodnog pravila, odnosno označeni su kao čini lišeni svoje bitne i nenadomjestive svrhe i takvi da ni u kojem slučaju ne mogu biti odobreni.
To je stajalište potvrđeno i deset godina kasnije dokumentom „O pastoralnoj skrbi za homoseksualne osobe“ (De pastorali personarum homosexualium cura), koji je potpisao tadašnji pročelnik Kongregacije za nauk vjere kardinal Joseph Ratzinger. I tu se ponavlja izraz “neuredno” za čine homoseksualnih osoba. No istodobno Katolička crkva osuđuje “diskriminaciju prema pojedincima homoseksualcima” i svaki “zlonamjeran čin ili izraz prema njima”.
Ponavlja se i kako se ne priznaju nikakva javna priznanja saveza između osoba istoga spola. Crkva priznaje da „postoji određen broj, koji se ne može zanemariti, muškaraca i žena s duboko ukorijenjenim homoseksualnim tendencijama“.
Katolička crkva osudila je “verbalne i fizičke napade na homoseksualne osobe”. I ne samo to nego poziva svećenike da osude one koji vrijeđaju homoseksualce. Evo što piše u pismu biskupima koje je potpisao Ratzinger 1986. godine: “Treba svom čvrstoćom izraziti žaljenje što su homoseksualne osobe bile i još uvijek jesu predmetom zlonamjernih glasova i nasilnih postupaka. Slična ponašanja zaslužuju osudu crkvenih pastira, gdje god se ona pojavila. Ona pokazuju nedostatak poštovanja prema drugima, koji vrijeđa osnovna načela na kojima se temelji zdrav društveni život.
Vlastito dostojanstvo svake osobe mora se uvijek poštivati riječima, djelima i u zakonodavstvu. Ipak, dužna reakcija na nepravde koje se nanose homoseksualnim osobama ne može nikako dovesti do tvrdnje da homoseksualno stanje nije neuredno. Kad bi se takva tvrdnja prihvatila, dosljedno tomu bila bi prihvaćena i homoseksualna aktivnost kao dobra, ili kada bi se uvelo građansko zakonodavstvo koje bi štitilo ponašanje na koje nitko ne bi mogao polagati bilo kakvo pravo, ni Crkva ni društvo u cjelini, ne bismo se onda trebali iznenaditi ako se i druga mišljenja i krive prakse prošire i ako se nerazumna i nasilna ponašanja povećaju.“
Među pohotama
Katolička crkva, zapravo, nije iznijela svoje mišljenje o tome zašto je netko gay, već govori o homoseksualnoj tendenciji, pa i o urođenosti, ali ne ulazi u razloge. Homoseksualnost tako uvrštava u moralnu sferu, odnosno među pohote koje osjeća neka osoba. A seksualni čin između dvije osobe istog spola ubraja u sferu želje, pripisuje odluci pojedinca da nešto učini.
Katolička crkva, dakako, razlikuje, kao u svemu, pojavu od osobe. Npr. korupcija je zlo, ali korumpiranoj osobi treba pomoći. Moralni sud mora uvijek biti oprezan jer nitko nije u stanju ocijeniti razne implikacije i utjecaje na pojedinca. Razliku između grijeha i grešnika jasno je iznio Ivan XXIII. kazavši kako se osuđuje grijeh, a spašava grešnika.
Katekizam Katoličke crkve u davanju moralnog suda homoseksualnosti upotrebljava više izraza: tendencije, odnose, čini i prakticiranje. Evo primjera: “Homoseksualnost označava odnose između muškaraca ili žena koji osjećaju spolnu privlačnost, isključivu ili pretežitu, prema osobama istoga spola. Očituje se u vrlo različitim oblicima kroz vjekove i u različitim kulturama... Njezin psihički nastanak ostaje velikim dijelom neprotumačiv. Oslanjajući se na Sveto pismo, koje ih prikazuje kao teško izopačenje, predaja je uvijek tvrdila da su ‘čini homoseksualni u sebi neuredni’. Protive se naravnom zakonu, spolni čin zatvaraju daru života. Ne proizlaze iz prave čuvstvene i spolne komplementarnosti. Ni u kojem slučaju ne mogu biti odobreni.“
„Nemali broj muškaraca i žena pokazuje duboke homoseksualne težnje. Ta sklonost, objektivno neuredna, za većinu njih predstavlja kušnju. Zato ih treba prihvaćati s poštivanjem, suosjećanjem i obazrivošću. Izbjegavat će se prema njima svaki znak nepravedne diskriminacije...” Ti dijelovi iz Katekizma samo naglašavaju važnost novih riječi i upozorenja pape Franje.
>>Papa Franjo upozorava: Europskoj uniji prijeti balkanizacija
Mediji manipuliraju.. vade iz konteksta... papa je rekao: " ako je osoba homoseksualac i traži Boga, tko sam ja da mu sudim" a ne samo tko sam ja da sudim