Papa milosrđa, tako će ga sigurno zvati nakon svršetka pontifikata. Najnovijim zahvatom u sakrament ženidbe, odnosno status crkvenog braka, papa Franjo ponovno na prvo mjesto stavlja milosrđe, naglašavajući kako je zabrinutost za spasenje duša najvažniji cilj institucija, zakona i crkvenog prava. Odnosno, ponavlja onu temeljnu krilaticu "Salus animarum suprema lex", tj. da je spasenje duša vrhovni zakon.
Zbog toga sada vuče dva konkretna poteza ususret onima kojima su se raspali kršćanski brakovi: pojednostavnjuje proces proglašenja ništavnosti i otvara vrata pričesti onima koji su se civilno razveli i ponovno vjenčali, ali im nije poništen crkveni brak. U središte stavlja biskupa, koji će imati presudnu riječ, kako kod konstatacije ništavnosti braka tako u budućnosti i kod pokorničke forme, koja će biti namijenjena svima koji su sada u bezizlaznoj poziciji.
Papa Franjo ove poteze temelji duboko na evanđelju i Kristovoj poruci da nisu ljudi zbog subote (zakona), nego zakon zbog ljudi. I na taj način mijenja rigidno i legalističko lice Crkve u lice milosrđa i ljubavi. Istodobno čuvajući temeljne institucije, npr. poput braka sada. Jer Crkva od braka ne odustaje. Samo će se lakše utvrđivati njegova valjanost, odnosno je li uopće postojao u zadanom sakramentalnom obliku.
Ovaj papa je obicni populist upitnih namjera.