Korona je narušila i poslovanje drvno-prerađivačkog sektora, no domaći su parketari u prvih osam mjeseci prošle godine ostvarili rast vrijednosti izvoza gotovog parketa od gotovo 40% – 37,7 mil. eura u odnosu na 26,9 milijuna u istom razdoblju 2019., dok je uvoz pao za 14%, s 4,43 mil. eura na 3,67.
Prema anketi HGK o utjecaju korone na poslovanje drvoprerađivača, od 11 proizvođača parketa njih četiri ostvarila su rast prihoda i poboljšanu likvidnost, tri istu razinu, a ostali pad.
– Nije bilo velikih sajmova osim u Las Vegasu u siječnju pa nismo imali mogućnost izravnog susreta s potencijalnim kupcima. Najveći utjecaj krize osjetili smo u travnju i svibnju, prvenstveno padom na francuskom, talijanskom i britanskom tržištu, no nadoknadili smo ga povećanjem prodaje na njemačkom tržištu.
Domaće tržište također se pokazalo stabilnim zbog brojnih objekata koji su bili u završnoj fazi gradnje i tu je bilo dosta posla za nas proizvođače podova i parketa – istaknuo je predsjednik Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK Igor Josip Leščić, ujedno i čelnik tvrtke Drvoproizvod koja izvozi 80% svoje proizvodnje.
Priliku u 2021. ova bi branša mogla pronaći i u obnovi objekata razrušenih potresom.
– Sve domaće tvrtke iz drvnog sektora kvalitetne su i moraju igrati značajnu ulogu u sanaciji Sisačko-moslavačke županije te Zagreba i okolice. Od piljene građe, krovnih konstrukcija, podova, parketa i stolarije pa sve do namještaja imamo vrhunske proizvode i možemo sudjelovati u svakoj fazi obnove – naglašava Leščić te poručuje da bi se u tom procesu trebalo okrenuti i ugradnji sustava grijanja na obnovljive izvore energije kako bi priliku dobili i domaći proizvođači briketa i peleta.