Najveća potražnja u širemu središtu

Parkiranje gorući problem u Splitu: Nedostaje oko 20 tisuća parkirališnih mjesta

Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Split: Plaža na žnjanskom platou i u kasno poslijepodne puna je kupača koji traže osvježenje od vrućina
Foto: Miranda Cikotic/PIXSELL
Parkirališni prostor na Zvončacu i Sustipanu na upravljanje dobio Split parking
Foto: Ivo Cagalj/24sata
Split: Parking mjesta za invalide koriste oni koji to nisu
18.12.2022.
u 09:21
Dekan Fakulteta prometnih znanosti Marko Šoštarić rekao je da se problemi s parkiranjem rješavaju tako da se ne povećava broj parkirališnih mjesta, nego se smanjuje broj automobila u gradovima, a ljudima se daju alternativna rješenja kako doći u središte grada bez automobila
Pogledaj originalni članak

Prema podatcima Postaje prometne policije, Split ima više od 88 tisuća registriranih motornih vozila različitih kategorija, među kojima više od 70 tisuća osobnih automobila, a kako tvrde u gradskoj upravi, nedostaje mu čak 20 tisuća parkirališnih mjesta. Od Damira Babića iz Odsjeka za promet i komunalno održavanje grada Splita doznaje se da posljednjih 12 godina njihov odjel nije utvrđivao "egzaktne mjerne podatke", a posljednji podatci su iz 2010. godine.

Prema toj studiji, utvrđeno je da nedostaje oko 15 tisuća parkirališnih mjesta, a tome treba dodati da je posljednjih desetak godina broj vozila u Splitu, pretpostavlja se, povećan za deset tisuća.

"Zaključno bi se moglo reći da je procjena kako u gradu nedostaje od 18 do 20 tisuća parkirališnih mjesta. Naravno, tu nije uzet u obzir podatak o broju parkirališnih mjesta na privatnim česticama zemlje, što donekle ublažava nedostatak parkirališnih mjesta", rekao je za Hinu Babić.

Svjesni nedostatnog prostora za promet u mirovanju, kako stručnjaci zovu parkiranje, u gradu najavljuju da će uskoro početi gradnja dviju novih garaža - u Dobrilinoj ulici i u gradskoj četvrti Lokvama. Gradsko vijeće u rujnu je odobrilo podizanje potrebnog zajma od 60 milijuna kuna, o čemu je nedavno potpisan ugovor s bankom, a njime će se financirati i uređenje nekoliko splitskih ulica. 

Parkiralištima i garažama u Splitu upravlja gradska tvrtka Split parking i, kako kaže njezin direktor Davor Matošić, ukupno imaju 3736 parkirališnih mjesta u 20 garaža i 4221 mjesto na 68 uličnih parkirališta. Najveća potražnja za parkirališnim mjestom je u širemu gradskom središtu, posebice navečer tijekom turističke sezone. 

"Među ostalim, od 2016. do danas Split parking je investirao gotovo 50 milijuna kuna, od čega se renovirala garaža u Šimićevoj na Blatinama, a zatim se sanirala garaža na Pujankama", rekao je, dodajući kako su uveli održavanje sustava javnih bicikala te da je u Splitu gotovo 42 tisuće registriranih korisnika. "Također smo postavili senzore na parkirna mjesta uz aplikaciju za navođenje, nabavili nova vozila za pauk službu i uredili odlagalište Dračevac", rekao je Matošić.

Pravu gužvu u središtu grada Splićani i njihovi gosti osjetit će uskoro s otvaranjem Općinskoga suda u samome gradskom središtu, u Gundulićevoj ulici, kamo automobilima na posao dolazi nekoliko stotina službenika, a stižu i mnoge stranke.

Prema procjenama Split parkinga, u Splitu je na raspolaganju približno 30 tisuća legalnih mjesta za parkiranje, no uzme li se u obzir koliko grad ima osobnih automobila i koliko ih dolazi iz okolnih gradova i mjesta, te nepregledne gužve turista ljeti, parkiranje je gorući problem grada pod Marjanom, pogotovo u njegovu središtu. 

Stručnjaci s Prometnog fakulteta - Rješenje za središte grada nije povećanje parkirališnih mjesta 

Docent Rajko Horvat s Katedre za tehniku cestovnog prometa Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu rješenje za nedostatak parkirališta u središtu Splita vidi u smanjenju prometnog opterećenja i uvođenju tzv. shuttle autobusa, koji u kružnoj vožnji redovito prometuje oko važnih točaka i svakih nekoliko minuta prevozi putnike do središta.

"Tim rješenjem se postiže smanjenje prometnog opterećenja u centru grada, korisnicima se omogućuje da dolaze u centra, gdje neće gubiti vrijeme u traženju parkirališnog mjesta, a veliki je potencijal i u ekološkoj očuvanosti centra, te se troši puno manje energije", istaknuo je Horvat.

"Potenciranje izgradnje parkirališnih mjesta u centru grada je kontraproduktivno. Rješenje je Park&Ride sustav, planiranje parkirališnih mjesta izvan gradskih središta i organiziranje transfera do središta. Ljudima treba osigurati mobilnost. Prije svega treba dobra volja grada, to treba planski napraviti i ono što je najbitnije je da se konačno počne slušati prometna struka koja treba biti uključena u te procese", zaključio je Horvat.

Dekan Fakulteta prometnih znanosti Marko Šoštarić rekao je da se problemi s parkiranjem rješavaju tako da se ne povećava broj parkirališnih mjesta, nego se smanjuje broj automobila u gradovima, a ljudima se daju alternativna rješenja kako doći u središte grada bez automobila - poboljšava se javni prijevoz autobusima i željeznicom i omogućuje ljudima da ondje gdje to teren dopušta mogu voziti bicikl, a na nekim najkraćim relacijama mogu ići i pješice. Rekao je i kako je taj fakultet za grad Split prije dvije, tri godine počeo raditi plan održive mobilnosti i strategiju razvoja prometa.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

UM
umberto11
10:28 14.05.2023.

Zašto politicari ne proguglaju kako u Europi rješavaju ovaj problem.Mk11,33