ZNATNE BROJKE

Pelješkim mostom u dva mjeseca prošlo 775 tisuća vozila

Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Pogled iz zraka na Pelješki most koji je pušten u promet
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Pogled iz zraka na Pelješki most koji je pušten u promet
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Pogled iz zraka na Pelješki most koji je pušten u promet
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Pogled iz zraka na Pelješki most koji je pušten u promet
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
Pogled iz zraka na Pelješki most koji je pušten u promet
01.10.2022.
u 11:20
O tome što most znači za promet krajnjeg juga stručnjaci iz HC-a govorili su na ZIRP-u
Pogledaj originalni članak

Dnevno prosječno 12 tisuća, a ukupno čak 775 tisuća. Toliko je vozila, od njegova otvorenja 26. srpnja, dosad prošlo Pelješkim mostom, a iako, naravno, znamo da od Brijeste do Komarne i obrnuto nisu išli samo Hrvati, broj je to ekvivalentan svakom trećem registriranom vozilu u Lijepoj Našoj.

– Najviše vozila mostom prometovalo je u subotu 30. srpnja, 19.029, dok je, primjerice, na graničnim prijelazima Klek i Zaton Doli u usporedivu subotu 2019. godine, u prosjeku prometovalo manje od 10 tisuća vozila – pojasnio je voditelj odjela za promet Hrvatskih cesta Slaviša Babić na međunarodnoj znanstveno-stručno konferenciji Znanost i razvitak prometa - ZIRP održanoj u Šibeniku, gdje je posebnu pozornost privuklo upravo izlaganje HC-a o mostu, a ideja o njegovoj gradnji rođena je još 1994., a u ozbiljnu realizaciju krenula je 2017.

VIDEO: Pogledajte kako izgleda Pelješki most iz zraka dan nakon otvorenja

Šest milijuna radnih sati uloženo je u "podizanje" mosta, pojasnio je glavni inženjer - specijalist za pripremu i analizu projekata iz HC-a Davor Trlaja, koji je naglasio i da je u njega ugrađeno 68 tisuća kubika betona, što je zapremnina 27 olimpijskih bazena, a od čelika s Pelješkog mosta bez problema bi se moglo sagraditi 12 Eiffelovih tornjeva.

Tijekom izlaganja na ZIRP-u predstavljeni su i sustavi sigurnosti prometa na mostu te pristupnim cestama, a značajan doprinos odvijanju prometa dali su i stručnjaci Fakulteta prometnih znanosti pripremom Revizije sigurnosti cestovnog prometa Pelješkog mosta.

VIDEO: Burno jutro u Zagrebu: Požar pa eksplozija u naselju Trnsko, jedna osoba smrtno stradala

JADRANSKI MOST

Stručnjaci o kolapsu u Zagrebu: Ovo je suludo, netko je ovo morao odobriti!

– Protočnost i količinu vozila na Mostu slobode određuju semaforizirana križanja koja imaju manju propusnost nego rotor. On jednostavno propušta previše vozila i stvara tzv. šok-val. Riječ je o pojavi u kojoj se kod smanjenja prometa iz četiri traka u jedan, što je slučaj na Jadranskome mostu, propusna moć tog jednog traka, prema izračunima, smanjuje 50 posto. Dakle, praktički imate osam puta manju propusnost, što je suludo, ali i nije moglo samo tako pasti s neba. Netko je morao izraditi taj elaborat pa ga je onda i netko u Gradu morao odobriti – ističe stručnjak sa Zavoda za prometno planiranje dodajući kako bi se, usprkos tome što se Tomašević zbog situacije ispričao, trebalo povući i pitanje odgovornosti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

KR
Krotila
16:00 01.10.2022.

Dalmatinski Neum

DU
Deleted user
12:05 01.10.2022.

Lijep most, hvala EU što ga je financirala i Kinezima što su ga izgradili.

PV
prcko.vita
14:17 01.10.2022.

Most barem vidimo i koristimo svakodnevno, ali gluposti tipa narudžbe polovnih aviona od Francuza koje će otplaćivati i naši praunuci, a koji nam neće koristiti apsolutno ništa, jer upravo vidimo kako se vode moderni ratovi, i nitko još nije čuo Putina da jauče i kuka jao majko idu rafali avioni, bježte noge ussrat ću vas. Nema toga. Ratuje se na zemlji, vojska, rakete, sve nadziru sateliti, gps. Tako da bacili su naši političari brdo milijardi uzalud i nikom ništa.