Mađarski ministar vanjskih poslova Peter Szijjarto izjavio je da je u slučaju Hrvatske i MOL-a normalna poslovna suradnja postala politički neodrživa te da ne preostaje ništa drugo nego tu suradnju okončati.
"U slučaju Hrvatske i MOL-a normalna poslovna suradnja postala je politički neodrživa. U takvoj situaciji teško je dokučiti drugi rezultat osim onog o završetku te suradnje", izjavio je Szijjarto u sklopu velikog intervjua vodećem mađarskom tjedniku Figyelo, objavljenom u četvrtak.
Na upit novinara Figyeloa trebaju li dvije vlade postići bilo kakav sporazum oko toga, Szijjarto je izjavio: "Hrvatska vlada treba postići dogovor s MOL-om".
Na upit zar se mađarska vlada uopće neće miješati u to, Szijjarto je kazao da neće.
"Ne neće, no jasno smo stavili do znanja da će transakcija biti prihvatljiva jedino ako će iznos novca koji se vraća u Mađarsku biti jednak MOL-ovom punom iznosu investiranog kapitala", kazao je između ostalog Szijjarto u intervjuu mađarskom tjedniku.
Szijjarto je i u siječnju, u intervjuu za mađarsku novinsku agenciju MTI kazao da hrvatska Vlada mora postići dogovor s MOL-om o otkupu udjela u Ini, no da se Mađarskoj mora vratiti barem novac koji je uložen u Inu.
MOL trenutno drži 49,08 posto Ininih dionica te po tržišnoj cijeni njegov udjel vrijedi otprilike 1,9 milijardi eura. Hrvatska Vlada ima 44,8 posto udjela.
Hrvatska Vlada u siječnju je donijela odluku o osnivanju Savjeta za pregovore s MOL-om vezano uz mogući otkup dionica koje drži ta mađarska kompanija u Ini. Savjet će davati smjernice, poduzimati mjere i aktivnosti te predlagati Vladi donošenje odluke vezano uz pripremu, provedbu i financiranje postupka mogućeg otkupa dionica Ine koje drži MOL.
Premijer Andrej Plenković u srijedu je novinarima kazao da će na margini neformalnog summita čelnika EU-a u Valletti na Malti u petak razgovarati i s mađarskim premijerom Viktorom Orbanom te da će sigurno jedno od pitanja biti i Ina-MOL.
>> Slučaj Zsolta Hernadija stvar je pravosuđa, a ne politike
Zašto je Hrvatskoj uopće bitno otkupiti tvrtku INA. MOL nije zainteresiran za rafinerije, a Hrvatska ima dovoljno benzinskih pumpi. Može se INA jednostavno podijeliti u dvije tvrtke od kojih će dio pripasti RH (dio koji će biti i rafinirerije i neka nalazišta), a dio pripasti MOL-u (veći dio benzinskih). Ionako je država preko MUP-a, HEP-a, HP-a i sličnih državnih tvrtki najveći potrošač goriva - MOL bi za kratko vrijeme napustio i INU i Hrvatsku.