od Čakovca i Varaždina do Zagreba

Petorica župana traže potpisivanje sporazuma: Prioritet je brza pruga vrijedna 450 milijuna eura

Foto: Damir Spehar/PIXSELL
Bjelovar: Nova Pruga Sv. Ivan Žabno – Gradec, duljine 12,2 kilometra
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Željeznička pruga s lokomotivom
Foto: Damir Spehar/PIXSELL
Bjelovar: Nova Pruga Sv. Ivan Žabno – Gradec, duljine 12,2 kilometra
23.11.2020.
u 16:23
Osim o infrastrukturnim projektima te projektu izgradnje brze pruge od Čakovca i Varaždina preko Lepoglave i Krapine do Zagreba vrijednog 450 milijuna eura, posebno će se voditi računa projektima u školstvu i zdravstvu.
Pogledaj originalni članak

Petorica župana sjeverne i središnje Hrvatske, Radimir Čačić, Matija Posavec, Željko Kolar, Darko Koren i Damir Bajs održali su u Čakovcu sastanak s ministricom regionalnoga razvoja i fondova EU Natašom Tramišak, te zastupnicom u Europskom parlamentu Sunčanom Glavak, koja je susret i potaknula. Krajem listopada petorica župana ponovno su zatražila potpisivanje razvojnog sporazuma za središnju i sjeverozapadnu Hrvatsku s Ministarstvom regionalnoga razvoja i fondova EU.

- Razgovor je bio konstruktivan i konkretan, upozorili smo na niz problema s kojima se suočavamo, kao i na potrebu definiranja okvira našeg budućeg djelovanja, budući da smo pred novim sedmogodišnjim proračunom Europske unije, kao i EU programom za oporavak od koronakrize. Dogovoreno je da će procedura za potpisivanje razvojnog sporazuma biti završena početkom sljedeće godine, sukladno zakonskom okviru - rekao je župan Radimir Čačić.

Pet županija je konkretne projekte već predalo Vladi. Osim o infrastrukturnim projektima te projektu izgradnje brze pruge od Čakovca i Varaždina preko Lepoglave i Krapine do Zagreba vrijednog 450 milijuna eura, posebno će se voditi računa projektima u školstvu i zdravstvu. 

- Razvojni sporazum jedan je od važnih alata pametnijeg programiranja politika regionalnog razvoja Republike Hrvatske, pa ćemo sljedećih nekoliko mjeseci intenzivno raditi na potpisivanju razvojnog sporazuma za ovih pet županija. Očekujem kvalitetne, strateške projekte koji će doprinijeti regionalnom razvoju, ali i razvoju gospodarstva, novim zapošljavanjima i kvalitetnijim radnim mjestima upravo na području sjeverne Hrvatske. Među prioritetima su, naravno, željeznička i cestovna infrastruktura, ulaganja u znanost, obrazovanje i zdravstveni sektor – rekla je ministrica Tramišak.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

BR
Branitelj2020
16:45 23.11.2020.

450 miliona EUR-a za pruge po kojima se nema tko i što voziti. U Hrvatskoj je HDZ nažalost ubio proizvodnju pa nema potrebe za prijevoz robe vlakovima a isto tako zbog tog HDZ-ovog zločina Hrvati se iseljavaju iz Hrvatske ljudi pa nema i putnika koji bi putovali tim prugama.

CR
crocro
21:27 23.11.2020.

Pruga na postojećoj dionici ima smisla ali na potezu Lepoglava - Krapina nema smisla. Prugu na postojećoj trasi Varaždin- Zabok-Zagreb treba samo modernizirati i ubrzati prometovanje. Izgradnja nove trese preko Krapine (kao mjesta gotovo na granici sa Slovenijom, teško da ima smisla a troškovi bi bili daleko veći od isplativosti učinka. Krapina ima vezu za Zagreb preko čvorišta Zabok. Tu se mora gledati i na prirodnu gravitaciju jer sve u krugu 50-tak km od Varaždina gravitira prema Varaždinu a izvan toga je gravitacija prema Zagrebu. Krapina je nažalost u slijepom crijevu a broj osoba koji bi putovao ovom zamišljenom trasom, vjerojatno neće biti rentabilan i isplativ. Postojeće trase treba samo obnoviti i ubrzati protok. Kada bi se trase samo znatno ubrzale ne bi trabalo ponovo graditi nove trase. Prugu do Krapine treba modernizirati i elektrificirati čime bi se ubrzala protočnost. Zabok je prometno željezničko, cestovno i trgovačko središte Hrvatskoga Zagorja i logično je da bi se svaka trasa retaka preko Zaboka. Ovdje treba napraviti studiju isplativosti ulaganja i ako se ustanovi realna opravdanost, ja osobno nisam protiv gradnje, daj Bože da možemo graditi trase jednu od druge na 10-ta kilometara ali bojim se, nismo u toj fazi bogatstva. Ali modernizirati i ubzati postojeće je realno i puno brže ostvarivo. Možda je pametnije novac uložiti na presvlačenje slojevima asfata svih prometnica da u isto vrijeme izgledaju kao nove sa signalizacijom, bez oštećenja kao u Njemačkoj