Strasti oko odlaska šestorice pilota instruktora akro-grupe HRZ-a "Krila Oluje" ipak se smiruju. Premda se najavljivalo da će se vojni sustav osvetiti pilotima i godinu ih dana blokirati u namjeri prelaska novim poslodavcima u Katar, čini se da neće biti tako. Prijatelji šestorice pilota kažu da i njima nije svejedno na koji će način, nakon 10 godina vjerne službe, otići iz HRZ-a, tako da će, doznaje Večernji list, prije odlaska odraditi dogovoreni otkazni rok i obučiti nekolicinu pilota te ih tako pripremiti za prelazak u akro-skupinu.
Riječ je o vjerojatno još nekoliko mjeseci angažmana. Kako je i načelnik Glavnog stožera OSRH general zbora Drago Lovrić kazao, da će "piloti 'Krila Oluje' napustiti Oružane snage sukladno njihovim zahtjevima, ali 'Krila Oluje' se neće ugasiti", jasno je da je došlo do dogovora o civiliziranom razlazu s ovim vrhunskim pilotima. No, činjenica da iz Hrvatske odlaze najbolji piloti i instruktori za ovu vrstu letenja svejedno boli.
24 nova Pilatusa
Večernji doznaje i neke detalje aranžmana naših pilota. Ideja o angažiranju Hrvata stigla je od sina katarskog emira koji je bio fasciniran njihovim vještinama. Naši piloti potpisuju ugovor na pet godina, vjerojatno, kako je to uobičajeno u toj zemlji. Godinu dana prije isteka tog ugovora, budu li poslodavci zadovoljni, uslijedit će ponuda novog ugovora, koji je u pravilu uvijek izdašniji. Po pilotskim se kuloarima pričalo da je našim instruktorima ponuđena mjesečna plaća koju bi u Hrvatskoj, u kojoj zarađuju u prosjeku 10-ak tisuća kuna mjesečno, zaradili za godinu i pol do dvije. U katarskom aranžmanu plaća će im biti od 30 do 35 tisuća američkih dolara, mjesečno, naravno. Prijatelji šestorice pilota potvrđuju ove svote. No, tu nije kraj. Naša šestorka letjet će i na novim zrakoplovima. To su avioni istog proizvođača, Pilatusa, ali je riječ o najnovijem tipu za obuku – PC-21. Švicarski proizvođači ovaj zrakoplov nazivaju "zrakoplovom za 21. stoljeće". Po vanjskom izgledu jako nalikuju na model PC-9 na kojemu lete naši piloti, no riječ je o potpuno novom zrakoplovu s obzirom na opremu. Ima i novo strelasto krilo koje mu omogućuje bolje performanse. Pilot ima HOTAS kontrole, novi stakleni poklopac kabine koji je otporan na sudare s pticama te LCD monitore (i za kadeta i za instruktora) plus HUD (displej s pokazateljima ispred očiju pilota) na prednjem sjedalu. Prijatelji pilota kažu da naši imaju dozvolu naručiti opremu kakvu žele u svojim avionima. Katar je, naime, već prije naručio ovih trenažnih zrakoplova za dvije eskadrile (24 aviona) s rokom isporuke do kraja 2014. Katarci su očito dobro organizirana država jer nabava tolikog broja zrakoplova dokazuje da su dolazak Hrvata spojili s otvaranjem svoje zrakoplovne škole, koja s obukom, prema najavama, počinje sredinom 2015. Naši vrhunski piloti neće, naime, biti tek "ukras" na katarskom nebu, nego će, potvrđuju pilotski krugovi, provoditi obuku Kataraca, od temeljne pa sve do obuke za akrobatsko letenje. Katarci, dakle, nisu samo "kupili" šest hrvatskih pilota nego i pilotsku školu. Dosta mudro. Cijeli problem s našim pilotima, čini se, počinje otkad je MORH, putem agencije Alan, najavio prodaju 6 Pilatusa PC 9. Ta je najava zapravo i bila "okidač" kod naših pilota. Shvatili su, naime, da HRZ smanjuje broj Pilatusa, sa 20 na 14. Zaključili su da njihova i budućnost zrakoplovne škole na Zemuniku i nije blistava. Zapravo je riječ o čudnoj odluci, jer na Zemunik je već stigla i druga grupa od 18 pilota Kraljevskog ratnog zrakoplovstva Omana. Prva grupa od njih 12 uspješno je završila obuku na PC 9. Ovakva se školovanja mogu dobro naplatiti, i do nekoliko milijuna eura po pilotu, tako da frapira nedostatak ambicija kod onih koji odgovaraju za budućnost i razvoj HRZ-a. Vjerojatno je i to dodatno gurnulo naše pilote u prihvaćanje basnoslovne ponude iz Katara.
Kolonija naših pilota
No, tu nije kraj pogodnostima koje čekaju naše – Katarci za njih grade posebnu bazu i pistu, a u aranžman i ugovore uključena je i kuća za svakog te, naravno, automobil po izboru. Koliko je to samo različito od prakse kojom su naši piloti bili okruženi dok su bili u "Krilima Oluje". Za usporedbu, već dvije godine traže da MORH nabavi uređaje za proizvodnju dima, koji se montiraju ispod krila zrakoplova i onda njihove atrakcije izgledaju još bolje. Takve uređaje imaju sve ostale akro-grupe. Do danas uređaji nisu nabavljeni. No, možda budu jer u Glavnom stožeru Oružanih snaga RH tvrde kako "Hrvatska ima sposobnost održavati takvu akrobatsku skupinu". Inače, naši piloti u Kataru neće biti nimalo usamljeni. Tamo se, naime, već nalazi prava "kolonija" pilota iz Hrvatske koji upravljaju zrakoplovima Qatar Airwaysa.
>> Šest najboljih vojnih pilota odlazi u Oman na deset puta veću plaću
Za debele lokalne šerife i ostale političke uhljebe uvijek ima novca a za vas nema. Sretno dečki, odite tamo gdje vas cijene i osigurajte život sebi i svojim obiteljima!