jesmo li spremni: istražio Josip Bohutinski

'Planiramo ovo već 10 godina': Za tri dana kreće novi režim u zračnim lukama, što se točno mijenja?

Foto: Boris Scitar/PIXSELL
'Planiramo ovo već 10 godina': Za tri dana kreće novi režim u zračnim lukama, što se točno mijenja?
22.03.2023.
u 19:28
Rok za prilagodbu infrastrukture za schengenski prostor hrvatskim aerodromima je 26. ožujka ove godine, dakle od sljedeće nedjelje i na zračnim lukama stupa na snagu schengenski režim. To znači da putnici koji lete, primjerice, u Pariz, Frankfurt, Bruxelles, Beč, Amsterdam..., više neće morati prolaziti policijsku kontrolu putovnica ili osobnih iskaznica, nego će se nakon prolaska sigurnosne kontrole izravno uputiti prema izlaznim vratima za ukrcavanje u zrakoplov. Puno je to sustava o kojima obični ljudi ne razmišljaju, a svaka ta preinaka vuče sa sobom promjene u aerodromskim sustavima. Morali su provući s jedne strane staklenim pregradama proširenje koridora, a s druge su strane morali urediti dio zgrade koji je bio neuređen jer je ovaj terminal projektiran za osam milijuna putnika pa još postoje dijelovi zgrade koji se mogu iskoristiti za proširenje. Dio tog prostora morali su, veli, potpuno građevinski urediti jer je bio u rohbau

Ovaj sadržaj je dostupan samo za Premium korisnike Večernjeg lista.

Pretplatite se na sadržaj s potpisom.

TKO JE TKO U HRVATSKOJ TRGOVINI

Od ukupnog kolača od više od osam milijardi eura najveći udio ima pet hrvatskih i pet stranih lanaca

Hrvatska ima četiri puta veći promet u trgovini od Slovenije, ali i manje diskontera kojima i nismo skloni. Kad je riječ o privatnim markama trgovaca, one u Sloveniji čine 36,6% udjela u tržištu, u Hrvatskoj 20,5. Europski prosjek je 37%, a rekorder je Švicarska s udjelom od čak 51,6% u trgovačkim lancima. Hrvati su, međutim, još uvijek vjerni A brendovima proizvođača



Komentari 1

RE
realisticki
06:49 23.03.2023.

Zračna luka "Franjo Tuđman", pa onda, Schengen, Schengenski prostor, Schengenska poveztnica i ostale hvalopojke. Imzeđu svega nije napisano niti riječi da zagrebačka zračna luka nije povezana redovnim letovima sa glavnim gradovima nekih država EU. Recimo iz Stockholma postoje direktne linije za Banja Luku, Prištinu i Skoplje, a Zagreb se ne može pohvaliti nekom takvom zračnom poveznicom.