Po posljednjem prijedlogu Zakona o HRT-u, javna televizija mogla bi ubrati dodatnih 100 milijuna do pola milijarde kuna na RTV pristojbi, pokazala je analiza neovisne konzultantske kuće KPMG jučer predstavljena u Zagrebu na okruglom stolu o budućnosti komercijalnih medija u Hrvatskoj. Naime, prijedlog Zakona o HRT-u koji je bio u prvom čitanju predviđa da će se pretplata ubuduće plaćati po strujnom priključku u kućanstvu.
NO će smanjiti pretplatu
– Po podacima za 2008. u RH je bilo 1,1 milijun kućanstava i 72.000 pravnih osoba koje su bile obvezne plaćati RTV pristojbu. Istodobno, bilo je 2,07 milijuna priključaka na struju u kućanstvima te otprilike 220.000 pravnih osoba. Financijski efekti povećanja broja obveznika plaćanja RTV pristojbe kreću se od 100 do 500 milijuna kuna, ostane li cijena pretplate ista – kazao je Danijel Lenardić, analitičar KPMG-a.
Žestoko mu je odgovorila Nina Obuljen, državna tajnica u Ministarstvu kulture, koje piše novi Zakon.
– Očito niste dobro čitali Zakon. Po novom Zakonu o HRT-u, RTV pristojba ne iznosi 1,5 posto prosječne neto plaće, nego do 1,5 posto, što je velika razlika. Budu li prihodi premašeni, Nadzorni odbor ima obvezu korigirati iznos pristojbe – kazala je Obuljen.
Predstavnici komercijalnih medija u RH ocijenili su da je situacija u hrvatskoj medijskoj industriji neodrživa. Smatraju da se Zakon o HRT-u mora izmijeniti prije drugog čitanja u Saboru. Naime, najviše prigovora usmjereno je prema načinu financiranja HRT-a, koji je jedini nakladnik na tržištu koji ima od države zajamčene prihode. Komercijalni nakladnici ističu da je HRT lani 1,3 milijarde kuna ubrao iz pristojbe i 200 milijuna kuna kroz oglašavanje. V.d. ravnatelj HRT-a Popovac naglasio je da nije riječ o 1,30 nego o 1,15 milijardi kuna.
Stvarni javni interes
– Predlažemo postupno ukidanje oglašavanja na programima HRT-a tijekom četiri godine. Time bi se omogućio oporavak i razvoj cjelokupnog medijskog tržišta u Hrvatskoj – predložio je uime Koordinacije komercijalnih nakladnika njezin voditelj Marjan Jurleka.
Johannes Zull, RTL Hrvatska, naveo je niz ušteda koje se mogu napraviti na HRT-u bez otpuštanja zaposlenika, a koje prelaze visinu prihoda HRT-a od oglašavanja.
Zatraženo je i jasno definiranje javne usluge HRT-a, odnosno strogo razgraničenje od komercijalnih aktivnosti te uvođenje učinkovite kontrole korištenja sredstava državne potpore za stvari od javnog interesa. U tom je smislu Dražen Mavrić, Nova TV, upozorio da se s debelom pozadinom od više od milijardu kuna zajamčenih prihoda HRT ponaša na tržištu kao da je komercijalna televizija i odmiče od svoje funkcije javnog nakladnika, a Juraj Hrvačić, Antena Grupa, skrenuo je pozornost na zanimljivu činjenicu da se Hrvatski radio pozicionirao kao istinski servis javnosti, ali da to HTV-u ne polazi za rukom.
Jorge bez ljutnje ali ti nemaš pojma o medijima očigledno pa ne lupetaj gluposti.