U vrijeme kad ministar obrazovanja najavljuje e-škole, koje bi od sljedeće školske godine trebale postati dio stvarnog obrazovnog sustava, križevačkoj Gimnaziji Ivana Zakmardija Dijankovečkoga Ministarstvo obrazovanja zabranilo je da za učenike drugih i trećih razreda organizira izbornu nastavu informatike.
– Želio sam pohađati informatiku, mislim da je ona važna za nastavak našeg obrazovanja, a i za život općenito. Danas se bez računalstva posao ne može nigdje dobiti. A ne znam što će kolege koji su informatiku željeli polagati na državnoj maturi kao izborni predmet. Ma grozno – rekao je učenik trećeg razreda križevačke gimnazije.
Što se događa, nije mogao vjerovati ni ravnatelj Gimnazije Zoran Kovač.
– Ne znam što da mislim. Opće gimnazije informatiku kao obvezni predmet imaju samo u prvom razredu. A za druge i treće organizirali smo informatiku kao izborni. No iz Ministarstva je stigla zabrana jer, kako su objasnili, program izborne nastave informatike nije odobren. Zbog toga smo djeci morali ponuditi druge izborne predmete. Ministarstvo je ostavilo mogućnost da informatiku organiziramo kao fakultativni predmet, ali naši učenici gotovo svaki dan imaju sedam sati nastave – kaže Kovač.
Kovač upozorava i na apsurdnost kontradiktornih propisa Ministarstva, ali i činjenicu da je odobreni program informatike star dvadesetak godina i ne obuhvaća računalne mreže, obradu slika, zvuka, videa, internet sa svim pratećim sadržajima, prezentacije.
– Iz svih tih područja gimnazijalcima su i te kako potrebne kompetencije za daljnje školovanje i za tržište rada. Svi su ti sadržaji i u ispitnom katalogu za državnu maturu, a u redovitom gimnazijskom programu ih nema – kaže Kovač. No u izbornoj nastavi informatike djeca su sve to imala, ali taj program nije odobrilo Ministarstvo. Kovač pomoćnici ministra obrazovanja Sabini Glasovac poručuje da je među dvadesetak škola u kojima se informatika izvodi izborno i ona zadarska, iz koje je ona došla u Ministarstvo.
>> Informatika zanemarena u hrvatskom školstvu
>> U digitalnom smo dobu, informatika mora biti obvezan predmet
kad obrazovni sustav tu nije radi ucenika nego je sam sebi svrha (citaj uhljebima)