Problem učitelja

Počeli im osporavati pravo da predaju prirodu i biologiju

Foto: Damir Špehar/PIXSELL
Počeli im osporavati pravo da predaju prirodu i biologiju
29.10.2015.
u 14:00
Studiji razredne nastave s pojačanim predmetom osnivali su se jer je u to vrijeme nedostajalo pojedinih nastavnika
Pogledaj originalni članak

Završila sam razrednu nastavu s pojačanim prirodoslovljem 2006. i nakon toga sam u OŠ Petra Preradovića u Pitomači dobila mjesto nastavnice prirode na pola satnice na neodređeno vrijeme. Nakon dvije-tri godine uspjela sam doći do pune satnice, a dobila sam i razredništvo. Djeci kojoj sam predavala prirodu u petom i šestom razredu, u sedmom i osmom nastavila sam predavati biologiju. Radila sam tako osam godina. Nikakvih problema nije bilo, sve do prošle godine kad mi je tadašnja zamjenica ministra obrazovanja Sabina Glasovac rekla da to ne bih trebala raditi jer nemam završen fakultet biologije. A kad smo to upisivali rečeno nam je da s prirodoslovljem možemo predavati i prirodu i biologiju – priča Ana Rumek, kojoj, kao i njezinih tristotinjak kolega, prijeti opasnost da ostanu bez posla.

– Sad se na mjesta nastavnika biologije zapošljavaju diplomirani ekolozi koji nisu imali metodologiju, nužnu za rad s djecom – kaže Ana.

Slične su priče i drugih učiteljica koje su s razrednom nastavom završile pojačano prirodoslovlje. Neke od njih biologiju ili prirodu, ili jedno i drugo predaju petnaestak godina i kad su počinjale, Ministarstvo obrazovanja dalo je mišljenje da su kompetentne i odgovarajuće obrazovane za to radno mjesto. Uostalom, Ministarstvo je i iniciralo studij razredne nastave s pojačanim različitim predmetima, primjerice, jezika, geografije, matematike itd., zato jer je u to vrijeme postojao manjak pojedinih nastavnika. Svi oni, osim nastavnika prirodoslovlja, i danas rade bez problema. Prirodoslovlje je postalo upitno jer predmeta s tim nazivom u školi nema. Međutim, mnogi stručnjaci, uključujući i one sa zagrebačkog Učiteljskog fakulteta, tvrde da učitelji s pojačanim prirodoslovljem mogu držati nastavu prirode i biologije. To tvrdi i dekan Učiteljskog fakulteta prof. dr. Ivan Prskalo naglašavajući da je i Ministarstvo obrazovanja 2003. dalo takvo tumačenje.

– Čudi me da netko postavlja pitanje njihove kompetentnosti – komentira Prskalo. Ministar obrazovanja Vedran Mornar kaže da mu je žao što taj problem nije uspio riješiti za svog mandata te naglašava da to treba učiniti odmah na početku sljedećeg.  

>>Profesor Toni Milun o situaciji u prosvjeti: 'Sami smo dozvolili da budemo ovako podcijenjeni'

>>Uz Dan učitelja: Najljepše je kada ti đak povjeri svoju priču ili ideju

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

DH
dalibor.hren
14:37 29.10.2015.

Tko će to riješiti na početku idućeg mandata?

DH
dalibor.hren
14:35 29.10.2015.

Završio sam Pedagošku akademiju (biologija) i stekao VŠS. Htio sam upisati prirodoslovlje ( između ostalog i zbog stručne spreme - sedmi stupanj ili VSS ). Rečeno mi je da ne mogu jer "biologiju znam bolje od diplomiranog učitelja" koji je uz razrednu nastavu završio prirodoslovlje i stekao visoku stručnu spremu!?