Tvrtka Autocesta Rijeka – Zagreb (ARZ) objavila je javno nadmetanje za izradu studije izvodljivosti za projekt prilagodbe infrastrukture na relaciji Zagreb – Karlovac.
Procijenjena je vrijednost te nabave 1,52 milijuna kuna, a jedan od ključnih odgovora koje bi studija trebala dati jest – je li opravdana gradnja trećeg traka na toj dionici autoceste. Izradi studije prethodila je izrada masterplana za razvoj prometne infrastrukture na relaciji autoceste Zagreb – Karlovac kao preduvjet za razvoj regije. Kako se navodi u dokumentaciji, tim su masterplanom identificirani ciljevi, mjere i aktivnosti, odnosno definirana je baza projekata koje je potrebno provesti na dionici autoceste Zagreb – Karlovac radi poboljšanja usluge, veće protočnosti, povećanja sigurnosti cestovnog prometa, povećanje ekoloških i energetskih parametara.
U cilju povećanja protočnosti prometa, kao jedna od predloženih aktivnosti u masterplanu je navedeno i unapređenje sustava naplate cestarine. Na tome pak se trenutačno radi u sklopu projekta modernizacije i restrukturiranja cestovnog sektora koji provodi Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u suradnji sa Svjetskom bankom.
Izrada studije trebala bi riješiti velika prometna zagušenja koja se javljaju u vršnim satima, kao i buduća zagušenja koja će nastati sukladno procjenama i prometnom modelu napravljenom za razdoblje do 2030. u okviru masterplana.
Dionica Zagreb – Karlovac jedina je dionica autocesta u Hrvatskoj koja ima prosječni godišnji dnevni promet veći od 35.000 vozila, s time da je u ljetnim mjesecima taj promet veći i od 65.000 vozila. Stoga će, u slučaju da se studijom to dokaže, biti nužno izraditi dodatne vozne trakove na toj dionici. Studija bi trebali riješiti i probleme neadekvatne prometne opreme, otvorenog sustava odvodnje, emisije buke, energetski neučinkovite rasvjete. Svi ti problemi, navodi se u dokumentaciji, za posljedicu imaju slabu funkcionalnost ceste, onemogućuju kvalitetno pružanje usluga, usporavaju protok robe i usluga, utječu na sigurnost korisnika i predstavljaju opasnost za okoliš.
Uz gradnju trećeg traka, na dionici od Zagreba do Karlovca gradili bi se, pokaže li to studija izvodljivosti, i bukobrani te zaštitna odbojna ograda na cijeloj dionici, ugradila bi se LED rasvjeta, dodatno bi se opremio i proširio čvor Jastrebarsko, dok bi se čvorovi Lučko i Karlovac premjestili. Ako studija izvodljivosti pokaže opravdanost ovog projekta, on bi se financirao iz fondova EU.
Ne "treba li", nego je većodavno trebalo početi graditi taj treći trak. Ali valjda netko od paretijskih "jarana" još treba prije toga "studijom" maznuti svoj prvi milijun da bi se dokazalo kako rijeke teku...nizvodno! Moš' si mislit...nizvodno?! Heeeej?!