NOVA PRIJEVARA

Policija upozorava: Građani, ne budite lakovjerni!

Foto: ilustracija
Policija upozorava: Građani, ne budite lakovjerni!
07.01.2015.
u 11:40
U Popović Brdu dvojica muškaraca prevarila su 80-godišnjakinju
Pogledaj originalni članak

Nepoznati muškarci jučer su u poslijepodnevnim satima u mjestu Popović Brdo prevarili 80-godišnjakinju i ukrali joj novac, izvijestila je policija.

Žena je jednog muškarca pustila u kuću nakon što joj je rekao da sakuplja staru odjeću i da treba hranu, a prilikom njegova odlaska primijetila je da je u kući još jedan nepoznati muškarac. Nakon njihova odlaska primijetila je da joj u novčaniku nedostaje novac. U tijeku je kriminalističko istraživanje.

Policija u povodu ovog slučaja upozorava građane na neke bitne informacije kako bi se broj takvih prijevara u budućnosti smanjio:

"Najčešći modaliteti klasičnih prijevara:

  • Lažno predstavljanje, najčešće kao: policajci, inspektori, zaposlenici HEP-a, Vodovoda i Plinare, zaposlenici mirovinskog ili zdravstvenog osiguranja, serviseri, čitači brojila i sl., suradnici crkve, socijalnih službi, prodavači (akviziteri), dostavljači pošte;
  • Dovođenje u zabludu u pogledu tjelesnog ili materijalnog stanja ili stradavanja, a najčešći su: prikazivanje tjelesnih nedostataka koji u stvarnosti ne postoje (primjerice: nepokretnost, sljepoća, gluhonijemost i slično), prikazivanje materijalnog stradavanja u požarima, paljevinama, poplavama, potresima i slično;
  • Dovođenje u zabludu u pogledu marke i kvalitete proizvoda. Primjerice: prodaja bižuterije pod zlato (žargonski: "prodavanje đinđe"), koji su počinitelj i žrtva navodno slučajno zajedno pronašli i slično, prodaja plagijata pod imenima poznatih, renomiranih marki po znatno nižim cijenama od kojih su u posljednje vrijeme zabilježeni: "Benetton", "Lacoste", "Hugo Boss" i slično.
  • Iskorištavanje odsustva neke osobe, stresne situacije ili trenutnog duševnog stanja žrtve izazvanog posttraumatskim stresom, kao što su: prikazivanje da je počinitelju odsutna ili umrla osoba nešto dužna, obećala nešto od svoje imovine i sl., razna obećanja da će povezivanjem s eminentnim stručnjacima riješiti problem koji tišti žrtvu ili nekog njezinog bližnjeg (kao što su: dogovaranje operativnog zahvata, posredovanje kod rješavanja sudskog spora, nelegalno posjedovanje u prodaji, organiziranje liječenja alternativnim metodama i dr.

Ponašanja karakteristična za prevarante su: drskost, snalažljivost, odvažnost, autoritativni nastup, pričljivost, prikazivanje empatije, rad po unaprijed stvorenom scenariju, brza provedba transakcija, upornost u nagovaranju, uvredljivost prema svakoj skepsi usmjerenoj ka provjeri "činjenica“ koje iznosi, razne simulacije poput bolesti, malaksalosti, nesvjestice, izazivanje sažaljenja i dr. Teško je upozoriti ljude o svim načinima kojih se prevaranti dosjete. Često se osobe srame reći da su prevarene i bitno je da počinitelji poznaju "psihologiju" tih osoba te izazivaju suosjećanje ili glume empatiju prema tim osobama i tako ih dovode u zabludu i navode da postanu žrtve.

Građani, ne budite lakovjerni i ne nasjedajte na različite priče, obavijesti i slično čime vas ovakve osobe nastoje zavarati te se na taj način okoristiti. O svim sumnjivim osobama i njihovom ponašanju odmah nazovite policiju na 192!"

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 12

CH
chemica
12:48 07.01.2015.

Nije li jednostavnije ne otvarati vrata? Ako trebaš nešto, izvoli se najaviti telefonom. Ako pak uletiš nenajavljen, reci što imaš, ali kroz zatvorena vrata. Eto, to nam je donijela "demokracija". Blindirana vrata i rešetke na prozorima. Ne bi bilo zgorega imati i "nešto konkretnije" u rezervi. Sačmaricu ili bar suzavac. E jesu nam starčad naivna čeljad...Oni još uvijek vjeruju u ljudsku dobrotu! Nisu primijetili da komunizma više nema. Sada je svatko sam za sebe.

DU
Deleted user
13:29 07.01.2015.

Još da dedeki i bakice imaju para za novine da ovaj članka pročitaju to bi bilo super. Ali oni jedva da imaju za hranu a kamoli za novine.

WC
wCROw
12:15 07.01.2015.

To slušamo svaki dan na TV i sl, da li da se obratimo službama.