Kolumna

Političari otkrili društvene mreže jer ne moraju ljudima gledati u oči

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Političari otkrili društvene mreže jer ne moraju ljudima gledati u oči
12.03.2016.
u 10:01
U državama s više demokratskog staža političari izravno komuniciraju s građanima preko e-pošte
Pogledaj originalni članak

Bivši ministar Gordan Maras postao je Facebook Warrior, internetski superjunak koji se obračunava s anomalijama u društvu, upozorava na nepravdu i baca se na protivnike poput nabrušena kečera. Malo mu šteka gramatika, no to samo pojačava štemersku autentičnost. Čudi što još nije izabrao neko ratničko ime, GM, Flash Gordan, Gormar, Gormit...

Političari su otkrili društvene mreže kao platformu na kojoj se mogu obračunavati s neistomišljenicima ada ih ne moraju gledati u oči. Znaju da će ih citirati, nadaju se udarnim informativnim emisijama u kojima će progovoriti spikerskim glasom Miljenka Kokota. Zoran Milanović na Facebooku djeluje pitomo, njegove objave zvuče kao misli kineskog generala Sun Tzua o pobjedama bez prolijevanja krvi, a onda uživo šokira javnost. Kao da virtualni dr. Jekyll pred uključenim kamerama postaje prepredeni mr. Hyde. Statuse voli pisati i bivši ministar Ranko Ostojić, koji je i propjevao. Uključio se neki dan u duel frontmena Hladnog piva i Đubriva. Stao je na stranu Mile Kekina i prepravio njegovu pjesmu “Ja nisam vaš”. Pa kaže: “Ne, baš nisam vaš i đubrivo bacam na vaše sjete. Nisam vaš, fašisti patuljasti, jer talenta nemam da dođem do para, klati ne pomišljam, pred zid voditi đaka ili vješati na trgovima niti znam niti bih imao znaka.” Reper MC Ostojić izazvao je lavinu reakcija, a potom se ispričao ljudima niskog rasta jer ih nije mislio uvrijediti. “Međutim, patuljasti fašist je oznaka za početak novog estradnog rasta”, dodao je lukavo.

Ne voli Fejs samo razigrana i raspuštena ljevica. Koriste ga i predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović (sjetimo se objave iz Kine o tehničkoj Vladi koja nije u stanju voditi zemlju), i prvi potpredsjednik Vlade Tomislav Karamarko. Glavni tajnik HDZ-a Milijan Brkić pušta domoljubne pjesme, često spominje Boga, obračunava se s Goranom Radmanom, čestita Dan žena... Facebook, koji posjećuje gotovo 40 posto građana Hrvatske, posebno odgovara premijeru Tihomiru Oreškoviću, koji preko statusa pokušava “iskomunicirati” optimizam i na tečnom hrvatskom širi pozitivu. Prednost društvenih mreža jest i u tome što objave može pisati i netko drugi, neki PR-ovac na primjer, koji usput briše neugodne komentare i pitanja. Političari su se, eto, sjatili na društvene mreže privlačeći pratitelje (followerse) kao da skupljaju sličice.

U zapadnoeuropskim državama s više demokratskog staža društvene mreže u političkom životu igraju važnu ulogu, a posljednjih godina koristi se i izravna komunikacija s građanima preko e-pošte, posebno u Velikoj Britaniji. U Hrvatskoj je to tek u povojima, pa smo osuđeni na svima dostupne objave. Društvene mreže političari bi trebali vještije i mudrije koristiti, nikako ne kao zavjesu iza koje čuče kao čarobnjaci iz Oza, opsjenari u umjetnoj magli, i zloupotrebljavaju ih za obračun s “vješticama” s desnice i ljevice. Kad se magla raziđe, ionako se sve jasno vidi.

>> 'Oreškovićeva poruka Brkiću će vjerojatno biti: Keep calm and copy paste!'

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.