BEOGRAD - Srbijanski mediji ove godine nisu, kao u proteklih 12 godina, previše zainteresirani za praćenje izbora pa ni predsjednički nisu glavna tema u medijima, zaključili su to jučer promatrači nevladine organizacije CeSID, koja već pet godina nadgleda i prati održavanje izbora u Srbiji.
Unatoč tome što mediji ne posvećuju veliku pozornost niti daju prostora izborima, CeSID tvrdi da dva predsjednička kandidata, Miroljub Labus i Vojislav Koštunica, u svim medijima imaju više prostora i minutaže nego ostali kandidati. Jedini izuzetak je Vojislav Šešelj, koji u dnevnom listu Nacional ima više prostora nego ostali predsjednički kandidati.
Preliminarna analiza vodećih dnevnih novina i TV postaja, koju je proveo CeSID, također je pokazala da se mediji na tim izborima prvi put u 12 godina klone nekorektna omalovažavanja ili glorificiranja bilo kojeg od kandidata. Najvažnija i najveća promjena u odnosu na ponašanje medija u prethodnim kampanjama jest to što mediji ne promiču govor mržnje, odnosno uvrede i žestoke kritike koje predsjednički kandidati jedni drugima upućuju u kampanji. Ta je promjena, kako se navodi, najočitija u dnevnom listu Politika koji nimalo, kako tvrde u CeSID-u, ne sliči onome otprije dvije godine kad je prednjačio u proizvođenju govora mržnje.
Z. Bajt