Francusku trese kulturni rat

Pop-zvijezdu Ayu napadaju da ne pjeva na čistom francuskom jeziku: 'Ovo je Pariz, a ne tržnica u Bamaku'

Foto: Kristina Franić/Ilustracija
Pop-zvijezdu Ayu napadaju da ne pjeva na čistom francuskom jeziku: 'Ovo je Pariz, a ne tržnica u Bamaku'
10.05.2024.
u 13:43
Nakamura u svojoj glazbi često koristi mješavinu verlanskog i afričkog slenga iz bambare, jezika kojim govori više od osamdeset posto Malijaca. Verlan, vrsta francuskog slenga nazvana po inverziji francuske riječi 'l'envers', što znači unatrag, potječe s periferije Pariza poznate kao 'la cité' (predgrađe), u kojoj živi velika imigrantska populacija. Njezina je glazba nastala pod utjecajem francusko-karipskog zouk popa s Guadeloupea i Martiniquea i afropop-ritmova, ali ipak je čvrsto francuska. Dok su neki veliki francuski izvozni bendovi, poput Daft Punka, radije pjevali na engleskom, Nakamura je osvojila globalnu publiku pjevajući na francuskom. Francuski glazbeni kritičari tvrde da čak ni Piaf u njezinoj poslijeratnoj zvjezdanoj slavi nije imala globalni doseg kao Nakamura, s obožavateljima svih klasa, podrijetla i dobi

Ovaj sadržaj je dostupan samo za Premium korisnike Večernjeg lista.

Pretplatite se na sadržaj s potpisom.

TKO JE TKO U HRVATSKOJ TRGOVINI

Od ukupnog kolača od više od osam milijardi eura najveći udio ima pet hrvatskih i pet stranih lanaca

Hrvatska ima četiri puta veći promet u trgovini od Slovenije, ali i manje diskontera kojima i nismo skloni. Kad je riječ o privatnim markama trgovaca, one u Sloveniji čine 36,6% udjela u tržištu, u Hrvatskoj 20,5. Europski prosjek je 37%, a rekorder je Švicarska s udjelom od čak 51,6% u trgovačkim lancima. Hrvati su, međutim, još uvijek vjerni A brendovima proizvođača



Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.