Tvrtka Eurocopter, poznati proizvođač helikoptera, poslala je globalno upozorenje svim posadama i vlasnicima letjelice EC 135, i to svih modela, da postoji mogućnost greške u sustavu za gorivo.
Prizemljili flotu
Istragu o tehničkim problemima potaknuo je pad helikoptera na klub u Škotskoj krajem listopada, pri čemu je poginulo osmero ljudi. Iz Eurocoptera navode da indikator količine goriva nije pouzdan – pokazuje da se u spremnicima nalazi više goriva nego što ga stvarno ima. Taj je tip lakog višenamjenskog helikoptera iznimno popularan u hitnim službama i policijama u cijelom svijetu – tako je i hrvatski MUP nedavno kupio Eurocopter EC 135 P+, a ministar Ranko Ostojić kazao je da je potpisan sporazum za nabavu još jednog.
Ministarstvo unutrašnjih poslova odgovorilo je na upit kakve su sigurnosne mjere proveli zbog problema s indikatorom razine goriva u helikopteru EC 135. U odgovoru stoji: “Eurocopter je obavijestio Zrakoplovnu jedinicu MUP-a i svi piloti zrakoplovne jedinice pravodobno su upoznati s njihovim sigurnosno-informativnim pismom, uz podsjetnik da se tijekom zadaća moraju, kao i do sada, pridržavati svih uputa u letačkom priručniku.”
Istragu je potaknuo nemili događaju u Škotskoj, a nakon analiza škotski operator Bond Air Services, kao i još dvije tvrtke koje u floti imaju EC 135 obavijestili su Eurocopter o problemu s indikatorom količine goriva.
Škotska je odmah prizemljila cijelu policijsku flotu te pregledala svaku letjelicu. Iako je u Škotskoj pao model EC 135 T2, Eurocopter upozorava posade svih modela tog tipa da indikator goriva precjenjuje stanje te da “budu svjesne i imaju na umu da se crveno upozorenje koje znači da je razina goriva niska može uključiti i prije upozorenja da se količina goriva smanjuje”. Stoga, kažu, čim se upali upozorenje “razina goriva niska”, posada mora odmah, do posljednjeg slova, slijediti sigurnosne upute i potpuno zanemariti očitanja na indikatoru goriva ako pokazuje da su spremnici puni. Eurocopter navodi da pokreće i svoju istragu.
Vole ga policije
Eurocopterov EC 135 koriste policije i hitne službe Kanade, Japana, Njemačke, Švedske, Australije... a odnedavno i Hrvatske. Kako je rečeno na predstavljanju letjelice početkom listopada, bit će stacionirana u bazi Zrakoplovne jedinice Lučko, a služit će za nadziranje prometa i državne granice, prijevoz stradalih u nesrećama, a pri spašavanju na teškim terenima bit će korišten u suradnji s Hrvatskom gorskom službom spašavanja. Helikopterom će upravljati piloti Specijalne policije i Zrakoplovne jedinice Lučko, a u cijenu ugovora od 50 milijuna kuna uračunata je i edukacija pilota i mehaničara.
Trebalo bi sad pitati skojevce tko je pobrao proviziju,naime...ti helikopteri novi koštaju oko 5 miljuna dolara a drugovi kupe rabljene i plate više od toga.Bajiću "dejstvuj" sad protiv svojih kompića jer ionako nećeš više biti na toj funkciji poslije ožujka.