IMA I NEKIH MANA

Postavljanjem ovih barijera neke su države drastično smanjile broj prometnih nesreća i poginulih osoba

Foto: screenshot/youtube
Postavljanjem ovih barijera neke su države drastično smanjile broj prometnih nesreća i poginulih osoba
15.10.2016.
u 21:26
Iako sprečavaju velik broj nesreća, žičane barijere nisu savršene
Pogledaj originalni članak

U prometnoj nesreći koja se dogodila nedavno u Osijeku smrtno su stradale tri osobe. Do nesreće je došlo na južnom traku obilaznice kada su se frontalno sudarila dva automobila.

Poginuli su profesionalni vozač Goran Ileš te supružnici Slobodan i Sanja Popović iz Dalja. Navodno do nesreće nije došlo slučajno, već se Ileš namjerno zabio u supružnike koji su dolazili iz suprotnog smjera.

Posljednjih nekoliko dana dogodio se velik broj nesreća sa smrtnim posljedicama, a posljednja se dogodila jučer na zagrebačkoj obilaznici kada se šleper zaletio u nadvožnjak te su pritom stradale dvije osobe.

Mnogi se pitaju mogu li se tragične nesreće spriječiti te je sigurnost na cestama pod povećalom. Nesreća u Osijeku možda se mogla izbjeći da su na cestama u Hrvatskoj postavljene žičane barijere na sredini prometnica. Radi se o sustavu koji apsorbira energiju kod udara te se ona raspršuje lateralno

Prema podacima Federalne administracije za autoceste (FDOT), žičane barijere postavljaju se na stupove na razmak između dva i 4,5 metara. Predlažu da se te prepreke postavljaju na područja s postojećim međuprostorima na cesti i na cestama s gustim prometom. Navode kako su države koje su postavile ove prepreke zabilježile pad smrtnosti od 90% u frontalnim sudarima. 

FDOT studija pokazuje da takve prepreke sprečavaju oko 97% vozila da prijeđu na drugi trak i da smanjuju sudare s fatalnim posljedicama za 42%. Prema pravilima FDOT-a, barijere se postavljaju na prostoru među prometnicama koji je širok najmanje 3,6 metara, a ako je prostor uži od toga, onda se gleda je li na toj dionici u proteklih pet godina došlo do slučajeva da vozila prelaze u suprotne smjerove.

No, ni te barijere nisu savršene, navodi The Ledger. Žičane barijere dizajnirane su za udarce pod kutem, a ne za frontalne sudare. Zabilježeno je nekoliko slučajeva u kojima barijera nije izdržala te su automobili završili na drugim stranama prometnice te je došlo do sudara sa smrtnim slučajevima

Transportna agencija Novog Zelanda u svojem izvještaju Ministarstvu prometa vezanim uz barijere navodi kako su te "fleksibilne barijere" najjeftinije za postavljanje (od 75 do 150 dolara po metru), no i da su najskuplje za održavanje. U izvještaju stoji i kako najlakše nesreće rezultiraju oštećenjima na ogradi.

Navode i kako su se te barijere pokazale kao vrlo efektivne na uskim prostorima te je zahvaljujući njima olakšan pristup vozilima za hitne slučajeve. Pišu i kako ove barijere imaju najniži omjer smrti i teških ozljeda prilikom sudara s barijerama.

Referiraju se i na istraživanje provedeno u zapadnoj Australiji gdje je utvrđeno kako su te "fleksibilne barijere" rezultirale značajnim smanjenjem smrtnih slučajeva i teških ozljeda. Također je istraživanje otkrilo da su te barijere superiorne u odnosu na betonske i metalne ograde. Tvrde i da se ovo istraživanje podudara s ostalim svjetskim izvještajima koji procjenjuju da se nesreće nastale izletavanjem s ceste i prelaskom u suprotni trak smanjene za 75% i više. 

>> Stravična nesreća u Osijeku: Je li se sudario namjerno?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 30

NJ
Nadimak je već zauzet
21:51 15.10.2016.

postavljene žičane barijere na sredini prometnica...Pa kako će se preticati ili obilaziti ????

Avatar think pink
think pink
09:13 16.10.2016.

a da nasvim cestama naprave tunele? po čitavoj dužini!!! jedan tunel od zagreba do splita u jednom smjeru, a pored njega drugi tunel za drugi smjer!!! pa neka to netko probije!!! a bit' će i dosta posla oko bojanja...

Avatar neurazumljiv
neurazumljiv
21:54 15.10.2016.

Postaviti policiju, naplatiti kaznu i tako stalno ... "odprije poznate policiji" maknuti s ceste.