OSNOVAN 2012.

Poučak kolona zbog šahta: HAC-ONC treba ukinuti

Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Poučak kolona zbog šahta: HAC-ONC treba ukinuti
09.04.2016.
u 08:43
Da je plan bivše vlade o monetizaciji duga za autoceste proveden, ARZ bi bio likvidiran, a HAC-ONC privatiziran
Pogledaj originalni članak

Tvrtka HAC-Održavanje i naplata cestarine osnovana je 2012. godine spajanjem održavanja i naplate cestarine Hrvatskih autoceste i Autoceste Rijeka Zagreb, a u sklopu plana Kukuriku vlade da se monetizira dug tih državnih poduzeća kroz koncesiju. Iako je otad prošlo više od tri godine, pozitivnih efekata tog spajanja još uvijek nema. Naplata cestarine je i dalje u biti odvojena, HAC ima primjerice svoje ENC uređaje, a ARZ svoje, a održavanje autocesta samo se zakompliciralo. Najbolji je dokaz za to su kolone na uskrsni ponedjeljak ispred tunela Sveti Rok zbog sanacije oštećenog šahta. HAC-u u čijoj je nadženosti Dalmatina je zadužen za investicijsko održavanje autoceste u što spada i sanacija šahtova.

HAC-ONC je pak zadužen samo za redovno održavanje odnosno na primjeru šahtova, da provjeri je li sve uredu. Kad radnici HAC-ONC-a otkriju  da je šaht oštećen onda o tome obavještavaju svoje nadređene koji onda šalju dopise o tome nadležnima u HAC-u koji onda o tome obavještavaju svoje nadređene. Zatim trebaju opet na teren izaći ljudi iz HAC-a da provjere u kakvom je zbilja stanju taj šaht, a onda se donosi odluka o njegovoj sanaciji. Pri tome moraju opet slati dopise u HAC-ONC da se dogovore o datumu radova, regulaciji prometa.... Zato je sanacija šahta u Svetom Roku krenula tek pet dana nakon što je uočeno oštećenje na njemu. Da nema HAC-ONC-a i da je održavanje i naplata cestarine u HAC-u kao što je to bila prije 2012. šaht sanacija bi krenula puno prije i bila bi brže gotova. Kolone bi bile izbjegnute.

Od spajanjem naplate i održavanja HAC-a i ARZ-a tako se samo zakomplicirala procedura donošenja odluka, a pri tome se povećao  broj šefovskih fotelja. Tako sad imamo Upravu HAC-a – dva člana, Upravu ARZ-a do prošle godine dva člana, sad jedan član, a naravno tu je Uprava i HAC-ONC-a – donedavno tri člana, sad dva. ARZ ima direktora ekonomskih i  pravnih poslova, HAC ima direktoricu pravnih poslova i direktora ekonomskih poslova. ARZ ima direktora tehničkog sektora, HAC ima direktora građenja, a tu je i direktor za projektiranje. HAC-ONC ima direktora za održavanje i direktora za naplatu cestarine.  A tu su još i šefovi odjela za ekonomske poslove, informatiku, nabavu i unutarnju kontrolu. Trenutno je u te tri tvrtke ukupno 17 članova uprave, direktora i šefova.

Da je plan bivše vlade o monetizaciji duga za autoceste proveden, ARZ bi bio likvidiran, a HAC-ONC privatiziran. No kako od toga nije bilo ništa, sve tri tvrtke i dalje postoje kao i šefovska mjesta u njima. Nova vlada najavila da neće ići u koncesiju autocesta nego da će nagomilane dugove rješititi refinanciranjem koje će pratiti snažno restrukturiranje. Smisao postojanja HAC-ONC-a tako još više nema smisla i stoga bi tu tvrtku trebalo ukinuti odnosno rasformirati te naplatu i održavanje vratiti u njihove matične tvrtke – HAC i ARZ. Održavanje autoceste bi tako bolje funkcioniralo, a smanjio bi se i broj šefovskih mjesta.

>> Kaos na Dalmatini: Za oštećenja na šahtu znali su još od siječnja

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

DU
Deleted user
12:07 10.04.2016.

HAC ONC je izmisljotina i potpuno beskorisna stvar