Prošlo je već šest dana otkako je zrakoplov Boeing B777-200 kompanije Malaysia Airlines, koji je prevozio 239 ljudi, posljednji put uočen na radaru. Channel 3000 sažeo je iskustva i na jednom mjestu zbrojio što sve znamo i ne znamo o letu koji je uzbunio cijeli svijet.
Putanja
Ono što znamo: Poznato je da je zrakoplov poletio iz zračne luke u Kuala Lumpuru u 12.41 sat po lokalnom vremenu. U Peking, koji je udaljen 4350 kilometara, trebao je stići u 6.30 sati. Kontakt sa zrakoplovom izgubljen je u 1.30 sati dok je zrakoplov letio između Malezije i Vijetnama. Posljednji kontakt imao je s kontrolorom zračnog prometa u Subangu.
Ono što ne znamo: Ne znamo što se zatim dogodilo. Piloti nisu prijavili nikakav problem ni uputili signal za pomoć. Iako se govorilo da se Boeing pokušao okrenuti i nastaviti put, piloti to nisu prijavili. Dok neki stručnjaci upozoravaju da je netko mogao namjerno okrenuti zrakoplov, drugi tvrde kako postoji mogućnost da je nestanak struje poremetio rad glavnog uređaja za radijsko-frekvencijsku identifikaciju, tzv. transpondera, te da je zrakoplov u tom slučaju mogao letjeti još sat vremena.
Putnici
Ono što znamo: U zrakoplovu je bilo 227 putnika i 12 članova posade. Pet putnika bilo je mlađe od pet godina. Neki od putnika bili su kaligrafi i slikari te zaposlenici američke tvrtke za proizvodnju vodiča. Prema podacima zrakoplovne kompanije, 14 putnika bilo je iz azijsko-pacifičke regije, Europe i Sjeverne Amerike. Iz Kine i s Tajvana bila su 154 putnika te njih 38 iz Malezije. Četiri putnika nisu se pojavila iako su imala rezervaciju.
Ono što ne znamo: Ima li itko od njih veze s nestankom zrakoplova?!
Misteriji putovnica
Ono što znamo: Dva putnika ukrcala su se na let s lažnim, odnosno ukradenim putovnicama. Vlasti su ih identificirale kao Irance Pourija Nourmohammadija (18) i Delavara Seyeda Mohammada Rezu (29). Oni su navodno pokušali emigrirati u Europu. U Maleziju su ušli 28. veljače i tada su imali iranske putovnice. Dužnosnici su kazali da je malo vjerojatno kako su njih dvojica imala veze s terorističkim skupinama, a jednog od njih majka je očekivala u Njemačkoj.
Ono što ne znamo: Ne zna se više detalja o dvojici putnika s ukradenim putovnicama, naročito o Rezu. Malezijski dužnosnici i Interpol prvotno su dali krive podatke za Nourmohammadija i još nije jasno što je prouzročilo tu zabunu. Zna se da su Iranci i prije pokušavali domoći se Europe te da je jugoistočna Azija ''rastuće tržište'' za ukradene putovnice.
Sigurnosne provjere
Ono što znamo: Interpol je priopćio da su ukradene putovnice bile navedene u njihovoj bazi prije kobnog leta. To izaziva zabrinutost jer znači da je provjera dokumenta pri ukrcaju na let bila ''labava''.
Ono što ne znamo: Ne zna se jesu li iste putovnice u razdoblju nakon krađe i prije ukrcaja na let u Kuala Lumpuru korištene za putovanje. Interpol kaže da to nije moguće provjeriti. Malezijske vlasti pak tvrde da je sigurnosna provjera obavljena po međunarodnim standardima.
Posada
Ono što znamo: Članovi posade su Malezijci. Pilot je kapetan Zaharie Ahmad Shah (53), veteran sa 18.365 sati leta. Iza prvog časnika Fariqa Aba Hamida su 2763 sata leta i u kompaniji je zaposlen od 2007. godine. Letio je u još jednom zrakoplovu prije prelaska u Boeing nakon obuke na simulatoru.
Ono što ne znamo: Ne zna se što se događalo u pilotskoj kabini kada je zrakoplov izgubio kontakt s kontrolorima leta. Boeing je jedan od najsigurnijih zrakoplova, a vremenski uvjeti u trenutku nestanka bili su povoljni. Piloti nisu prijavili probleme.
Potraga
Ono što znamo: Deseci zrakoplova i brodova iz raznih zemalja pročešljali su Južno kinesko more u krugu mjesta na kojem je zrakoplov posljednji put snimljen na radaru. Otkriveni su plutajući objekti, ali se ispostavilo da oni nisu krhotine nestalog aviona. Ni naftna mrlja nije posljedica avionskog nego brodskog goriva.
Ono što ne znamo: Ne znamo traži li se na pravom mjestu! Potraga je poslije i proširena prema zapadu, uz Malajski poluotok i u Andamanskom moru. Jučer je priopćeno da će se potraga proširiti na ukupno 35.000 četvornih milja.
Uzrok
Ono što znamo: Ne znamo ništa. Zrakoplovi ne nestaju ''tek tako'', pogotovo ne ovako sigurni modeli kao što je Boeing.
ono sto znamo: boeing 777-200 nema propelere pa nije jasno kome sluzi ilustrativna fotografija motora sa propelerom. ono sto znamo: uređaj za radijsko-frekvencijsku indentifikaciju zove se transponder a ne transporder kao pise u clanku - i premda je na to vec netko upozorio na prethodnom clanku iste autorice, ona i dalje uporno pogresno pise taj naziv… ono sto ne znamo: koliko vjerodsotojnosti moze biti u clanku u kojem autorica ocito ne zna o cemu pise i koji je ilustriran pogresnim fotografijama...