Rusija je zaradila 93 milijarde eura od izvoza fosilnih goriva tijekom prvih 100 dana rata u Ukrajini, a većina je poslana u Europsku uniju po prosječnoj izvoznoj cijeni oko 60 posto višoj nego prošle godine, podaci su novog istraživanja.
Izvješće neovisnog Centra za istraživanje energije i čistog zraka (CREA) sa sjedištem u Finskoj pokazalo je da je, tijekom prvih 100 dana rata, 61% ruskog izvoza fosilnih goriva, u vrijednosti od oko 57 milijardi eura, otišao u Europsku uniju, prenosi The Guardian.
Najveći uvoznici bili su, prema izvješću, Kina s 12,6 milijardi eura, Njemačka (12,1 milijarda) i Italija (7,8 milijardi).
Ruski prihodi od fosilnih goriva dolaze prije svega od prodaje sirove nafte (46 milijardi), a zatim slijedi plin iz cjevovoda, naftni proizvodi, ukapljeni prirodni plin (LNG) i ugljen.
Iako je ruski izvoz pao u svibnju, a zemlje i tvrtke izbjegavale su opskrbu ruskim energentima zbog invazije na Ukrajinu, globalni rast cijena fosilnih goriva nastavio je puniti blagajnu Kremlja, a prihodi od izvoza dosegnuli su rekordne vrijednosti. Prosječne ruske izvozne cijene bile su oko 60 posto više nego prošle godine, prema CREA-i.
Neke su zemlje povećale uvoz iz Moskve, uključujući Kinu, Indiju, Ujedinjene Arapske Emirate i Francusku, dodaje se u izvješću.
– Dok EU razmatra strože sankcije protiv Rusije, Francuska je povećala svoj uvoz i postala najveći kupac LNG-a na svijetu – rekao je analitičar Lauri Myllyvirta.
– Budući da nije riječi o dugoročnim ugovorima, Francuska je svjesno odlučila koristiti ruske energente nakon invazije Moskve na Ukrajinu – dodao je Myllyvirta.
VIDEO Iscurila strogo čuvana tajna o Putinu: Agenti ga prate u stopu i skupljaju njegov urin i izmet?
Tijek događaja u Ukrajini pratite OVDJE.
I onda se netko pita zašto trojac Scholz, Macron i Draghi nagovaraju Zelenskog da "pusti" Putinu... Nevjerojatno je kako se EU dovela u ovako tešku situaciju. Slijedili su dogovor Njemačke i Rusije ko guske u maglu, uz veliku "podršku" zelenih... A isto ta Njemačka filozofija - prodaju stvari toliko skupo, da ih je može kupiti samo država ili ljudi uz državne poticaje, i onda ih tako uspavane prešišaju Amerikanci i Azijci ko male bebe... Npr. u zadnjih par godina izgubili su svjetski primat u radnim strojevima, strojevima za obradu i sl. Tesla ih je u 3 godine prešišala u el. automobilima, a sada i Japanci i Koreanci i u ostalim. Ako idete danas kupiti Njemački auto, čekate godinu dana, a Japanski dobijete u normalnom vremenu. To je posljedica "mudre" odluke Njemačkog managementa da ne kupuju i ne rezerviraju čipove za vrijeme pandemije... Taj Njemački model gospodarskog razvoja se s modela kompeticije i inovativnosti prebacio na zabrane i zatvaranje EU tržišta, opterećivanje normama i birokracijom da se makne konkurencije. Zato EU i zaostaje sve više... A pogledajte cijene, od kada su uveli carine od 0 Kn na dalje, najbolje se vidi što to znači za krajnjeg korisnika - ako usporedite cijene na Amazonu ili AliExpresu, cijene za EU su 2-3 puta više za isti proizvod nego u Americi ili Aziji, u zadnje vrijeme i Vel. Britaniji...