JEDINSTVENI

Predlažu da se iz imenika ‘izbriše’ rubrika za ocjenu iz zadaće

Foto: 'Marko Mrkonjic/PIXSELL'
Predlažu da se iz imenika ‘izbriše’ rubrika za ocjenu iz zadaće
30.05.2012.
u 14:17
– Kod kuće će se samo dovršavati ono što se nije stiglo na satu. Ako budu marljivi na nastavi i sve riješili, doma će odmarati – pojašnjava ravnatelj S. Sokol
Pogledaj originalni članak

 – Nemamo mi domaće zadaće! Mi sve stignemo u školi! – “izbacila” je u dahu učenica prvog razreda osječke OŠ Vijenac.

Takva će praksa od jeseni biti u svim razredima ove škole. Odlučili su – njima domaće zadaće ne trebaju pa će ih ukinuti. One će tako postati iznimka, a ne pravilo.

Bit će aktivniji na satu

– Kod kuće će se samo dovršavati ono što se nije stiglo na satu. Ako budu marljivi na nastavi i sve riješili, doma će se odmarati. Učenici stoga moraju biti aktivni na satu – objašnjava ravnatelj škole Stjepan Sokol. Otišli su i korak dalje. Predložit će resornom ministarstvu da se iz imenika izbriše rubrika za ocjenu iz zadaće, i to u cijeloj Hrvatskoj. Dopis već pišu.

– Neka se u imenik zabilježi i zadaća, ali u sklopu praćenja rada učenika, nikako ne kao ocjena. Često zapravo ocjenjujemo susjeda, mamu, brata ili nekoga od koga je učenik možda prepisao – ističe on. Izbjegavanjem zadaće žele i, nastavlja, “maknuti teret s leđa roditelja”. Oni neće morati više rješavati zadatke svojoj djeci u strahu od jedinica. Učenici će imati mogućnost izbora. Ako žele, moći će doma, bez pritiska, rješavati zadatke kako bi provjerili svoje znanje.

– No, sami će odlučiti koliko će i kada vježbati kod kuće. Oni su tako odgovorne osobe, osamostaljuju se i na koncu snose i posljedice svog čina – navodi Sokol. Djecu se tako rasterećuje, ali i uči samovrjednovanju. Potiče ih se na samoinicijativnost, uočavanje bitnog i samostalni rad, a upravo to troje nedostaje, smatra ravnatelj, mnogim današnjim generacijama.

Počeli “potiho”


– Činjenica je i da nekim učiteljima domaća zadaća služi kao alibi za pokriće nedostataka u vlastitim metodama rada – iskren je Sokol. S jedinstvenim načinom rada u OŠ “Vijenac” počeli su još prije sedam godina, ali “potiho, da ne izazovu neželjeni efekt”. Proveli su u ožujku anketu s roditeljima nastavnicima i djecom i odlučili ga uvesti kao praksu za sve. O svemu su se savjetovali sa stručnjacima, pedagozima. Odluku je “amenovalo” Učiteljsko vijeće.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.