Stručnoj radnoj skupini preostalo je još sedam kurikularnih dokumenata koje mora uskladiti s primjedbama iz javne rasprave, a većina od ukupno 51 kurikularnog dokumenta, kojima su propisani sadržaji i ishodi učenja u modernoj, reformiranoj školi, pripremaju se za prijevode kako bi prije primjene prošli još jednu, međunarodnu recenziju.
Na recenziju i povijest
Za međunarodnu recenziju preostalo je deset mjeseci, dovoljno vremena da prije početka iduće školske godine baš svi školski predmeti budu spremni za eksperimentalno provođenje kurikularne reforme u najavljenih pet posto osnovnih i srednjih škola. Tako su za međunarodnu recenziju, osim tehničkog, informatike i likovnog spremni i engleski, njemački, francuski, glazbeni, matematika, biologija, geografija, priroda i društvo, tjelesni, sociologija, psihologija, kemija i mnogi drugi predmeti.
Izbor šefa ERS-a na čekanju
Osim njih, na međunarodnu recenziju će i hrvatski i povijest – bez obzira na to što će kurikul povijesti proći i kroz ruke Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, tako je barem najavila sama ministrica obrazovanja. To, naime, ne znači, kažu u Ministarstvu, da će strani stručnjaci kojima kurikuli hrvatskog i povijesti dođu na recenziju diktirati sadržaje našeg pravopisa ili naše povijesti – dapače, na međunarodnu će recenziju samo dijelovi spomenuta dva školska predmeta.
I dok se prvi posao, usklađivanje s komentarima javne rasprave, završava, glavni šef Posebnog stručnog povjerenstva, premijer Andrej Plenković, još nije formirao cjelokupno Povjerenstvo, a samim time nije ni mogao biti raspisan natječaj za izbor novog voditelja ili voditeljice ekspertne radne skupine, ključnog tijela za provedbu kurikularne reforme.
A bez toga izbora, u skladu s propisanom Strategijom obrazovanja, nema ni reforme u školama, pa čak ni na eksperimentalnoj razini koja je najavljena za sljedeću školsku godinu. Štoviše, Plenković kao šef stručnog povjerenstva još nije sazvao ni jednu sjednicu, iako je tvrdio da je obrazovna reforma najvažnija reforma njegova mandata.
MATEMATIKA
Učit će se financijskoj pismenosti
7. razred: učit će zapisivati mjerne iznose u znanstvenom zapisu, napamet računati polovine, četvrtine, petine, dekadske razlomke, postotke i decimale. Riješavat će zadatke povezane s potrošnjom energije, iskoristivošću hrane, odlaganjem otpada i računati s novcem.
8. razred: učit će jednađžbe, baratiti volumenom, opsegom, poznavat će Talesov poučak, a znat će i analizirati podatke. Očekivat će se i da su svladali financijsku pismenost.
GEOGRAFIJA
Izrađivat će klimatske dijagrame
7. razred: od učenika će se na kraju 7. razreda očekivati da analiziraju prirodno-geografska obilježja Europe, nastanak političke karte, procese integriranja te važnost suradnje i poštovanja različitosti, a znat će i analizirati čimbenike koji utječu na gospodarski razvoj i urbanizaciju zapadne Europe.
8. razred: učenik se zna služiti topografskim kartama, opisuje položaj Sunčeva sustava, analizira i izrađuje klimatske dijagrame, a učit će i o Africi, Aziji, Australiji te o globalizaciji.
KEMIJA
Pokusima će razumijevati gradivo
7. razred: učit će o pretvorbi energije na primjeru svakodnevnog života, razlikovat će značenje piktograma, određivat će talište, vrelište i gustoću, a pokusom dokazivati i zakon o očuvanju mase. Učit će se uporabi laboratorijskog posuđa, a znat će i pravila sigurnog ponašanja pri rukovanju s kemikalijama.
8. razred: učit će o atomima, analizirat će brzine različitih kemijskih promjena, znat će računati subatomske čestice i izvodit će pokuse.
ENGLESKI JEZIK
Potiču se razne diskusije
7. razred: od učenika koji će učiti engleski jezik već se očekuje da imaju razvijen vokabular, naglasak, ali i da kritički na stranom jeziku promišljaju, pišu i govore o aktualnim događajima i temama iz njihova područja interesa.
8. razred: učenik mora globalno i selektivno razumjeti tekst, znati izdvojiti ključne informacije. Mora znati i raspravljati o različitim gledištima, mora se moći uključivati u diskusiju i surađivati s drugima u rješavanju problemskih situacija.
TJELESNI
Planirat će prehranu i plesati
7. razred: učenici će na satu tjelesnog učiti tehnike atletike, ritmičke i sportske gimnastike, badmintona i borilačkih sportova. Od učenika će se očekivati da povezuju znanja o zdravoj prehrani i vježbanju te procjenjuju utjecaj prehrambenih navika na tjelesnu aktivnost, pa prema tome i planiraju prehranu.
8. razred: učit će koreografije narodnih, društvenih i modernih plesova, ali i o primjeni specifičnih kinezioterapijskih vježba.
Povijest i jezik na medjunarodnu recenziju!? Hahaahaha, tragikomedija! Pa koja to drzava kurikul povijesti i svog jezika salje strqncima na recenziju!? Hoce li poslati onima sto su srocili "balkansku istoriju"? Pa da je i najdobronamjerniji, otkud oni mogu suvislije od nas znati koji su nama naglasci vazni, a o hrvatskom jeziku necu trositi rijeci...Nonsrns. U svakom slucaju Divjacke podvale Bore Smeska i UJDI Budaka nece proci !