Predstava o austrijskom monstrumu Fritzlu napunila bečko kazalište

24.02.2009.
u 21:45
Pogledaj originalni članak

BEČ – Osim redaka austrijske i svjetske crne kronike, priča o 73-godišnjem Austrijancu Josefu Fritzlu koji je vlastitu kćer Elisabeth 24 godine držao zatočenu u podrumu svoje kuće u Amstettenu, zlostavljao ju te s njom imao sedmero djece, napunila je sinoć do posljednjeg mjesta i dvoranu bečkog kazališta „3raum-anatomietheater“.

Riječ je o premijeri djela „Pansion F:Ulimativna medijska satira“ koja se bavi javnom percepcijom zločinca i žrtava te kulminira tragedijom izazvanom ulogom medija i politike.

Premijera je izvedena ne samo pred prepunom dvoranom za koju se je do posljednjeg dana doslovce tražila „karta više“, nego i pod budnom policijskom i medijskom paskom, jer je autor Hubsi Kramer proteklih tjedana s više strana dobio anonimne prijetnje smrću.

Čak više od 50-tak domaćih i stranih novinara došlo je iz prve ruke čuti i vidjeti, što kontroverzni austrijski komičar koji je postao slavan nakon što se je u Bečkoj državnoj Operi pojavio maskiran u Adolfa Hitlera, zbog čega je zavrđio u policijskoj postaji, ima reći o „slučaju Fritzl“, čije suđenje počinje 16. ožujka u Zemaljskom sudu u St. Pöltenu.

Austrijski mediji pišu kako je autor predstave vrlo uspješno i perfidno, uz pomoć zvuka, riječi i video instalacija dvaju glumaca, posebice grandioznog Patrika Hubera, na upečatljiv način tematizirao zlostavljanje svih vrsta pa tako i seksualno, aludirajući na savjest i odgovornost svakog pojedinca u ovoj alpskoj zemlji da ne zatvara oči pred istinom i činjenicama i tako pomogne iskorijeniti zla današnjice.

Kramer je nakon predstave, koja se je prvotno trebala zvati „Pansion Fritzl: Podrumska sapunica“, ali je zbog pritiska javnosti naziv promijenjen u „Pansion F:Ultimativna medijska satira“ kazao kako su se austrijski političari, kritičari i pojedini mediji konačno mogli uvjeriti da nije riječ o incestuoznoj komediji koja ismijava žrtve užasne tragedije već o umjetničkom djelu poštenih namjera.

Uoči premijere bilo je i pokušaja da se predstava autorijskog komičara, koji je uz policijsku zaštitu angažirao i privatnu zaštitarsku službu kako bi svom glumačkom ansamblu i tehničkom osoblju preksinoć mogao jamčiti sigurnost, zabrani uz obrazloženje da se radi o „pokušaju zarade na patnjama obitelji Fritzl“.

Pogledajte na vecernji.hr