Burza turizma u Berlinu

Veliki TUI: Prodaja ljetovanja i dalje sporija, ali bez panike

Foto: HTZ
Predstavljanje Hrvatske na vodećem svjetskom sajmu turističke industrije ITB u Berlinu
Foto: HTZ
Predstavljanje Hrvatske na vodećem svjetskom sajmu turističke industrije ITB u Berlinu
Foto: HTZ
Predstavljanje Hrvatske na vodećem svjetskom sajmu turističke industrije ITB u Berlinu
06.03.2019.
u 15:40
Svi bi se mijenjali s Turskom u koju turiste, u vječnoj potrazi za jeftinim, privlači i činjenica da lira vrijedi oko 50 posto manje u odnosu na euro nego prije četiri godine
Pogledaj originalni članak

Ove bi se godine ne berlinskom ITB-u Berlinu većina turističkih zemalja mijenjala s Turskom. Nakon nekoliko mršavih turističkih sezona ta zemlja ubrzano pridobiva goste koje joj je konkurencija na čelu sa Španjolskom preotela u protekle četiri godine, kaže čelnik njemačkog udruženja putničkih agencija i turoperatora DRV Norbert Fiebig. Turska je već lani uknjižila 22 posto veći turistički promet nego prethodne godine, a za 2019. su njeni turistički čelnici zacrtali između 48 i 50 milijuna stranih gostiju, odnosno barem osam milijuna više nego u 2018. No za sve ostale čiji turizam snažno ovisi o njemačkim turistima ova će godina, kako je najavio minhenski sajam turizma, a sad se potvrđuje i na berlinskoj burzi, biti prilično izazovna. Buking jest posljednjih tjedana živnuo, s višemjesečnim podbačajem u prodaji ljetnih odmora je manje-više gotovo, ali, upozorava Fiebig, ukupni rast rezervacija putovanja iz Njemačke trenutno ipak iznosi samo jedan posto. 

Najveći teret činjenice da se turisti masovno okreću Turskoj, ali i Egiptu i Tunisu, podnijet će turistička velesila Španjolska. Tamošnji turistički radnici, koji za sobom imaju za sobom imaju šest godina uzastopnog rasta lani su ugostili gotovo 83 milijuna turista, a sad su zabrinuti i zbog gospodarskog usporavanja u Europi. I to će, smatraju, dodatno pokrenuti val europskih turista, koji su u vječnoj potrazi za što jeftinijom ponudom, prema Turskoj, gdje lira vrijedi oko 50 posto manje u odnosu na euro nego 2015. godine. 
Kako god, hrvatski ministar turizma Gari Cappelli uvjeren je da će Hrvatska i u tako izazovnoj godini proći bez minusa i ponoviti lanjskih 2,9 milijuna turista iz Njemačke. 

Foto: HTZ
Predstavljanje Hrvatske na vodećem svjetskom sajmu turističke industrije ITB u Berlinu

- Hrvatska je i dalje vrlo zanimljiva njemačkom tržištu. Njemačka i Hrvatska su prijateljske zemlje, a posebno ističem ulaganja u RH koja iznose 3,2 milijarde eura u posljednjih desetak godina. Naš je cilj dodatno jačati međusobne odnose, a upravo će naša zemlja sljedeće godine biti partner najvećeg poljoprivrednog sajma „Zeleni tjedan“ koji se održava početkom 2020. u Berlinu. Bit će to prilika da zajedno u suradnji s Ministarstvom poljoprivrede i HGK-om prezentiramo sve što hrvatsko selo proizvodi za hrvatski turizam – upravo to želimo osnažiti - komentar je ministra Cappellija. 

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić kaže, pak, da je prema informacijama partnera s kojima su se turistički čelnici Hrvatske susreli prvog dana berlinske burze turizma, pozicija Hrvatske na njemačkom tržištu stabilna, a prodaja aranžmana sve intenzivnija. Iako, dodaje, vrhunac prodaje tek predstoji. Product manager lidera na turističkom tržištu Njemačke, TUI-ja, Sven Görrissen, ističe da mjesta za paniku nema unatoč i dalje nešto usporenijoj prodaji aranžmana za Hrvatsku nego je to bio slučaj lani u ovo vrijeme. Predstavnici po veličini četvrte turoperatorske grupacije u Njemačkoj, FTI-ja koji ima godišnje 4,8 milijuna putnika i tri milijarde eura prometa, otkrivaju da se kod njih buking za Hrvatsku intenzivira. Prodaju ljetovanja u Hrvatskoj dodatno bi, ističu strani partneri, intenziviralo spuštanje cijena za desetak posto. Hrvatski turistički čelnici još su prije više tjedana jadranskim domaćinima poručili da s takvim rješenjima ne treba žuriti. Ministar Cappelli smatra da bi to bilo rušenje tržišne pozicije hrvatskog turizma, a to je ponovio i na burzi ITB u Berlinu. Inače, na sajmu koji je okupio 180 zemalja i na kojem će biti sklopljeno poslova vrijednih sedam milijardi eura, Splitsko-dalmatinska županija se prvi put predstavlja na samostalnom štandu. Partnerima i posjetiteljima predstavit će se autohtonim sirevima, pršutom, vinima i koktelom - Srce Jadrana.

Foto: HTZ
Predstavljanje Hrvatske na vodećem svjetskom sajmu turističke industrije ITB u Berlinu

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr