AUTOCESTA

Prihvaćena trasa uz rub doline Gacke 108 milijuna DEM skuplja

21.11.2001.
u 00:00
* Zadovoljeni i ekonomski i ekološki standardi * Dio ceste previše se približava rijeki Gacki, kažu zeleni
Pogledaj originalni članak

OTOČAC - Premijer Ivica Račan jučer je riješio prvu veliku prepreku u svome ambicioznom projektu gradnje autoceste Zagreb - Split za samo tri godine. Sporovi o trasi te ceste kroz dolinu Gacke čini se da su uklonjeni: Račan je jučer zbog tih sporova doputovao u Otočac, razgledao trasu autoceste s vidikovca, održao sastanak s ličko-senjskim županom i gradonačelnikom Otočca, a potom i s predstavnicima udruga za zaštitu okoliša. Potom je održana kratka sjednica Povjerenstva za gradnju autoceste i donesena je odluka da se prihvaća tzv. modificirana B varijanta. To znači da će cesta ići rubom doline, da će izbjeći plodna polja i naselja, a da će se na jednome mjestu ipak približiti rijeci Gacki, no, obećava premijer, uz poštovanje najviših ekoloških standarda.

Cijena te varijante je 342 milijuna DEM, što je 108 milijuna DEM više od najjeftinije A varijante. Ta će trasa biti oko četiri kilometra kraća od A varijante, no procjena je i dalje da će put od Zagreba do Splita tom cestom trajati oko tri sata.

Možda i bez tunela

Račan tumači da je ta varijanta optimalna iz nekoliko razloga. Trasa koja je na kraju odabrana uzima u obzir ekološke i financijske kriterije, a rezultat je dogovora s predstavnicima lokalnih vlasti, što je premijeru također važno. Doduše, ta će varijanta više stajati porezne obveznike, i to u prvom redu zbog tunela kroz brdo Plasina, dugog 2,1 km. Moguće je da trasa ipak bude nešto jeftinija, pokažu li stručne procjene da tunel ipak nije potreban.

Odabrana će varijanta zadovoljiti očekivanja građana i omogućiti planiranje razvoja županije i Otočca, kaže Račan. Na konferenciji za novinare zadovoljstvo tom odlukom iskazali su gradonačelnik Otočca Stjepan Kostelac i ličko-senjski župan Milan Jurković. To je ono što smo molili Vladu, kaže Jurković, objašnjavajući da odabrana trasa uzima u obzir zahtjeve za zaštitu naselja, polja i rijeke Gacke.

Koliko će se cesta najviše približiti rijeci Gacki? Svi nadležni zasad izbjegavaju izravan odgovor jer, kažu, to ovisi o tome što će pokazati i podzemna ispitivanja tla. Udruge za zaštitu okoliša dobile su obećanja da će njihovi zahtjevi biti poštovani. Račan je jučer čak govorio i o tome da će se za neke dijelove ceste tražiti vizualna rješenja, spomenuvši za primjer hotel Gacka, koji u sadašnjem stanju nagrđuje okoliš.

Početak gradnje u prvoj polovici 2002.

Gradnja ceste mogla bi početi u prvoj polovici iduće godine, a sada se očekuje dovršenje projekta, prikupljanje lokacijske dozvole i drugih dokumenata potrebnih za početak radova.

Predsjednica Zelene akcije Jagoda Munić nakon sastanka s premijerom i ministrima izjavila je da je postignut kompromis i da je Vlada ipak ustupila pred javnim mnijenjem. Jagoda Munić još nije zadovoljna preglednošću poslova u vezi s gradnjom autoceste, ali dobila je obećanje da će Zelena akcija ubuduće biti informirana o svim pojedinostima. Sa stanovišta te udruge donji dio ceste u blizini Ličkog Lešća i brda Plasina još se previše približava rijeci Gacki. Istog je stava i predstavnica Foruma za okoliš Eko-oko Gacka Slavka Bogdanić. No, dobile su obećanje da će se uzeti u obzir njezina primjedba.

J. Cvitković, D. Knežević

Pogledajte na vecernji.hr