KOLONE NA PRIJELAZIMA

Hrvatsko-slovenski kamionski rat: Prijete blokadom granice i Zagreba

Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
Hrvatsko-slovenski kamionski rat: Prijete blokadom granice i Zagreba
04.06.2019.
u 21:50
Slovenija je na šest graničnih prilaza uvela ograničenja za kamione iznad 7,5 tona zbog čega su nastale velike gužve na Bregani i Maclju
Pogledaj originalni članak

Slovenija je od 1. lipnja uvela ograničenja za tranzitni teretni promet vozila iznad 7,5 tona na šest graničnih prijelaza s Hrvatskom. A to je dovelo, upozoravaju prijevoznici, do ogromnih gužvi na najvećim hrvatsko-slovenskim graničnim prijelazima – Macelj i Bregana. Slovenci su, kako objašnjavaju u Udruzi hrvatskih cestovnih prijevoznika (UHCP), zabranili po cestama G1-6 i G1-7 kroz Deželu teretni tranzitni promet za vozila iznad 7,5 tona koja idu iz Italije prema Hrvatskoj i dalje prema BiH, Srbiji... te obrnuto.

Izuzetak su vozila sa sjedištem u Istarskoj, Primorsko-goranskoj i Ličko-senjskoj županiji te vozila koja imaju utovar ili istovar u tim županijama. Svima ostalim zabranjen je promet preko graničnih prijelaza Rupa i Pasjak uz obvezno usmjeravanje na potez Kozina – Ljubljana – Obrežje – Zagreb. 

U UHCP-u navode da je od 1. lipnja zabranjen i teretni tranzitni promet za vozila iznad 7,5 tona i preko graničnih prijelaza Središče ob Dravi (Trnovec), Zavrč (Dubrava Križovljanska) Dobovec (Lupinjak) i Bistrica ob Sotli (Razvor). Izuzetak je tranzitni promet koji ima utovar i istovar te prijevoznici koji imaju sjedište u Međimurskoj i Varaždinskoj županiji. 

Predsjednik UHCP-a Dragutin Kranjčec smatra da je uvođenje ograničenja na šest graničnih prijelaza slovenski odgovor na nedavnu hrvatsku odluku da za promet kamiona iznad 7,5 tona zatvori granični prijelaz Mursko Središće. Time je, upozorava Kranjčec, na sedam od ukupno 16 graničnih prijelaza između Hrvatske i Slovenije uvedeno ograničenja za kamione iznad 7,5 tona. Kranjčec kaže da su zbog toga sad na Maclju i Bregani kilometarske kolone kamiona te da vozači moraju čekati i po 10 sati da prijeđu granicu. 

– Gubimo na granici cijeli dan. Neće zbog toga biti na gubitku samo prijevoznici nego i cijelo gospodarstvo– upozorava Kranječec. Najavljuje da će prijevoznici u znak protesta krenuti u blokadu granice i Zagreba.U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture kažu da je jučer u Ljubljani održan sastanak ministra Olega Butkovića i slovenske ministrice prometa, Alenke Bratušek. Navode da je hrvatska strana istaknula niz problema koji su prouzrokovani ograničenjima prometa na graničnim prijelazima.

Sastanak je, kažu, završio zaključkom kako je potrebno zadužiti slovensku i hrvatsku prometnu administraciju kako bi se u najkraćem roku mogla izraditi povoljnija tehnička rješenja za prijevoznike koji prometuju ovim dionicama.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 62

Avatar dras32
dras32
22:27 04.06.2019.

Slovenci su potpuno u pravu, tko je kriv Hrvatima što dozvoljavaju tranzit tko se gdje sjeti, odi van u Austriju ili Njemačku pa probaj tranzitni promet obavljat van autocesta i sustava naplate, ne može! A kod nas opća katastrofa, Slavonijom i Podravinom danonoćno tutnje rumunjski šleperi koji izbjegavaju plaćanje autocesta, osim što nam uništavaju lokalne(županijske i magistralne) ceste ne plaćaju ni autoceste, njima korist a nama rade dvosuku štetu, uništavaju ceste koje ionako nisu u bajnom stanju i nema novca u kasama autocesta, o ugrožavanju djece i ostalih da se ne priča. Do kad se mi moramo dodvoravati uvijek nekome, kao i Slovenci, uvesti odmah strani tranzit isključivo autocestama.

DU
Deleted user
22:20 04.06.2019.

Dosta je bilo kamiona na regionalnim cestama. Sve treba sterati na avtoceste ,a ne da prave buku kroz naselja.

Avatar Tračalo
Tračalo
03:58 05.06.2019.

Ako ste zaboravili, teški tereti se mogu voziti i teretnim vlakovima