traže partnere

Prodaja HŽ Carga: Stigle tri obvezujuće ponude

Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Prodaja HŽ Carga: Stigle tri obvezujuće ponude
26.06.2013.
u 19:55
Ponude Čeha, Rumunja i Austrijanaca ovaj će tjedan biti otvorene, a nakon njihove analize Vlada bi trebala donijeti odluku kome će pripasti HŽ Cargo
Pogledaj originalni članak

Za privatizaciju HŽ Carga u Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture pristigle su prošli tjedan tri obvezujuće ponude – češkog AWT-a, rumunjskog Feroviara, odnosno Grampet grupe i austrijskog Rail Cargo Austria. Te tri tvrtke pozvala je Vlada da, nakon što su iskazale proljetos interes za sudjelovanje u privatizaciji HŽ Carga, pošalju konačne ponude.

Na prodaju do 75 posto

Taj poziv dobio je i konzorcij koji čine Đuro Đaković Holding i fondovi Questus i Nexus, no njihova obvezujuća ponuda, prema dostupnim informacijama, ipak nije stigla. Ukupno je tada interes za Cargo iskazalo sedam tvrtki i konzorcija.

Ponude Čeha, Rumunja i Austrijanaca ovaj će tjedan biti otvorene, a nakon njihove analize Vlada bi trebala donijeti odluku kome će pripasti HŽ Cargo. No moguće je da Vlada i odustane od prodaje ako ne bude zadovoljna pristiglim ponudama. Na prodaju je do 75 posto udjela u HŽ Cargu, a država će zadržati najmanje 25 posto udjela u tom poduzeću. Za HŽ Cargo ponude su dali veliki igrači u teretnom željezničkom prometu u srednjoj i istočnoj Europi.

Grampet grupa upravo je ovih dana kupila rumunjsku državnu željezničku tvrtku CFR Marfă pa s tom najnovijom akvizicijom u svom voznom parku ima sad 1300 lokomotiva i 50.000 vagona. Grampet operira u Rumunjskoj, Njemačkoj, Austriji, Mađarskoj, Bugarskoj, Srbiji, Crnoj Gori, Moldaviji i Ukrajini. Češki AWT pak ima 160 lokomotiva i 6000 vagona, a ta je tvrtka zasad operator u Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Austriji i Poljskoj. Rail Cargo Austria pak posjeduje 800 lokomotiva, a operira u Austriji i Mađarskoj. Prednost pri kupnji HŽ Carga pak imat će onaj tko ponudi svjež novac. A toj tvrtki nužan je novi kapital kako bi opstala i izbjegla odlazak u stečaj.

Cargo tako ima više od milijarde kuna dugoročnih i kratkoročnih obveza. Ta je tvrtka u prva tri mjeseca ove godine imala gubitak od 13,4 milijuna kuna, što je ipak bolji rezultat u odnosu na 25 milijuna kuna gubitaka iz istog razdoblja prošle godine.

Dolazak konkurencije

Cargo inače muče veliki problemi s likvidnosti pa svaki mjesec s velikim teškoćama isplaćuje plaće svojim radnicima.

S obzirom na ulazak Hrvatske u EU i liberalizaciju željezničkog teretnog prometa, dolazak konkurencije na domaće pruge bit će poguban za HŽ Cargo ako ne nađe strateškog partnera koji bi u njega upumpao svježi kapital.

>>HŽ Cargo duguje više od milijardu kuna i prijeti mu sudbina Gredelja

 

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.