Konglomerat Nomad Foods, vodeći europski proizvođač smrznute hrane s godišnjim prihodom od oko 2,3 milijarde dolara, od jučer je bogatiji za portfelj Poslovne grupe zamrznute hrane Fortenova grupe, kultnih lokalnih brendova smrznute hrane i sladoleda u Hrvatskoj, BiH i Srbiji.
Za hrvatsku perjanicu Ledo plus te Ledo Čitluk, Frikom, kupac će, prema kupoprodajnom ugovoru, iskeširati 615 milijuna eura – dovoljno da se Fortenovi omogući transformacija duga, odnosno smanjenje zaduženosti u koje se ubraja i refinanciranje Mercatorova sindiciranog kredita od 380 milijuna kuna. Fortenovi bi tako moglo ostati još dosta novca na računu koji bi, među ostalim, doveo i do konsolidacije najveće regionalne maloprodajne mreže, ali i daljnjih ulaganja.
Fortenova je od početka ove godine, podsjetimo, preuzela i osječki pogon Megglea, kooperante i dio zaposlenih u kojemu iz još jedne Fortenovine perjanice, Belja plus, kroz proizvode više dodane vrijednosti vide novu razvojnu perspektivu za Slavoniju i Baranju. A kako se posljednjih godina bavila uglavnom zaduženošću, investicije se očekuju i u nekim drugim biznisima.
Iako je javnost prodaju Leda dočekala na nož, Nomad Foods bi se, međutim, mogao pokazati kao tvrtka kojom će popularni sladoledni brendovi Leda poput Kinga, Grandissima, Macha, Quatra, “zdravog” Highlifea, najboljeg sladoleda na svijetu 2019. Lino Lade Duo..., dobiti poklonike puno šire od regije, a s Fortenovinim tržištima, osim za Hrvatsku, BiH i Srbiju, dobio je i ulaznicu za Mađarsku, Sloveniju, Kosovo, Sjevernu Makedoniju i Crnu Goru.
Kompanija se, naime, dosad nije bavila sladoledom, tako da s Ledovim i Frikomovim ulazi u komplementaran biznis koji će mu rashladne vitrine puniti tijekom ljeta kad su u pravilu najpraznije. Samo taj Fortenovin biznis mogao bi mu dići godišnje prihode i na tri milijarde eura. Kompaniju prati glas kako ulaže i u tržišta i u zaposlenike gdje god se pojavi, a to bi onda moglo značiti i veliku perspektivu za povećanje proizvodnje i izvoza sladoleda iz Hrvatske s kojim su u Hrvatskoj dobili i “knowhow”, odnosno znanje kako ga proizvoditi te kvalitetu i proizvod.
S obzirom na sve cjenjeniju i traženiju sirovinu, kad su u pitanju i voće, povrće ili riba, s Nomad Foods mogao bi profitirati i hrvatski poljoprivredni sektor koji se godinama muči u kojem bi smjeru, u koje proizvodnje i za koga krenuo.
Agrokor se ovom transakcijom učvršćuje na nogama. Ovom transakcijom je uspio zadržati maloprodajnu mrežu Konzuma i Mercatora. Ako zadrži i Jamnicu i Zvijezdu uz poljoprivredni sektor uz minimalne gubitke će u portfelju zadržati preko 80 % nekadašnjeg Agrokora.