ŽELJKO MARUŠIĆ

Prometni stručnjak objasnio kako je došlo do tragične nesreće kod Križevaca: 'Radi se o cesti smrti'

Foto: Damir Spehar/PIXSELL
Tri mladi?a poginula su u nesre?i kod Križevaca
Foto: Damir Spehar/PIXSELL
Tri mladi?a poginula su u nesre?i kod Križevaca
Foto: Damir Spehar/PIXSELL
Tri mladi?a poginula su u nesre?i kod Križevaca
11.09.2023.
u 12:10
Prometni stručnjak Željko Marušić predložio je tri mjere kako ova cesta, poput brojnih drugih, više ne bi bile crne točke u prometu
Pogledaj originalni članak

Nesreća se desila na opasnom zavoju, u kojem je brzina zbog oštećenog kolnika ograničena na 40 km/h, a na dolaznoj putanji cesta je ravna i s blagim padom, pa omogućava razvijanje velikih brzina. Problem je i što je u konkretnom zavoju, na kritičnom mjestu, kolnik poprečno nagnut pogrešno, prema vanjskom dijelu. Krajnje neodgovorni vozač vozio je Audi A3 prevelikom brzinom, teško kršeći članak 54. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, usto brzinu nije prilagodio uvjetima na cesti (članak 51. st. 1) te je vozilom izletio s ceste. No sve to nije trebalo rezultirati trostrukom tragedijom - komentirao je jučerašnju prometnu nesreću s tri poginula prometni stručnjak dr. sc. Željko Marušić

Dodatni su problemi bili što najmanje dvije osobe u automobilu nisu bile vezane sigurnosnim pojasom i što se nakon izlijetanja vozilo zabilo u gornji dio mosta i ogradu preko uzdužnog kanala uz cestu, izazvavši teška oštećenja i velike inercijske sile, uslijed kojih su nevezane osobe u automobilu izletjele iz karoserije, a sve su zadobile smrtonosne ozljede.

- Navedenu se prometnicu može nazvati "cestom koja zove smrt", na kojoj se već dogodio niz teških i tragičnih nesreća - dodao je i predložio tri mjere:

1. Povećati izvjesnost kažnjavanja postavljanjem radarskih kamera na svim opasnim dionicama i u naseljima.
2. Kaznu za nevezivanje sigurnosnim pojasom (čl. 163. st. 8) povećati sa 130 na 260 eura.
3. Na dionice, poput DC-22 između Orehovca i Guščerovca, treba postaviti uspornike i/ili zaštitne ograde, a svako buduće postavljanje betonskog prilaza ili armiranobetonskog mostića preko uzdužnih odvodnog kanala uz prometnice treba biti moguće jedino nakon dozvole stručnih tijela.

POVEZANI ČLANCI:


 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 12

AR
Archangel711
12:48 11.09.2023.

Uvijek cesta, vrijeme, majka božja ili vanzemaljci su krivi, ali nikada konjine za volanom.

DU
Deleted user
13:22 11.09.2023.

Ograničenje 60 km/h a oni voze 180 !?ko je ovdje lud?.Uzrok je alkohol i brzina a ne cesta.Svaka cesta je sigurna kad se prilagodi brzina stanju ceste.

HI
Hrvat iz Prigorja
12:54 11.09.2023.

Za nevezanja pojasa povečati na 500 € , za 50 km od dozvoljenog tretirati kao pokušaj ubojstva, po ka dvije godine odleži u zatvoru ,drugi put neće se voziti brzo.