UZROCI NESREĆA

Prometni stručnjak o nesreći: Problem su nehumano duge rute i rad vozača 'na crno'

Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
Ministar Beroš s Damirom Trutom i veloposlanikom Kosova obišao mjesto teške prometne nesreće
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
Foto: Vedran Balen
Teška prometna nesreća kod Slavonskog Broda
Foto: Vedran Balen
Teška prometna nesreća kod Slavonskog Broda
Foto: Vedran Balen
Teška prometna nesreća kod Slavonskog Broda
Foto: Vedran Balen
Teška prometna nesreća kod Slavonskog Broda
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
Ministar Beroš s Damirom Trutom i veloposlanikom Kosova obišao mjesto teške prometne nesreće
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
Ministar Beroš s Damirom Trutom i veloposlanikom Kosova obišao mjesto teške prometne nesreće
25.07.2021.
u 22:22
Crni dan na cestama upotpunilo je i prevrtanje kamiona kod Ivanje Reke, također u ranim jučerašnjim satima
Pogledaj originalni članak

Umor i pospanost najopasniji su za prometnu sigurnost, opasniji i od korištenja mobitela i alkoholiziranosti, ističe prometni stručnjak Željko Marušić u tekstu na stranici autoportal.hr.

Vezano za jučerašnju tragediju naglašava: – Najveći problem hrvatskog gospodarskog prometa, koji generiraju i vozači iz drugih zemalja, težak je umor, posljedica rada službenog posla i paralelno jednog ili više neslužbeno (na crno). Problem je u rutama koje kombiniraju promet u EU i izvan njega. Propisi EU o vremenima rada i odmora definiraju maksimalno vrijeme vožnje od 4,5 sati pa pauzu od 45 minuta, maksimalno dnevno 9 sati, dvaput tjedno moguće je po 10 sati, tjedno 56 sati, a u dva tjedna 90 sati. Teško je u tu “matematiku” uključiti vožnju od 1852 kilometra, jer je to, prema navedenom propisu, neizvodivo u 23 do 26 sati, koliko traje vožnja od Frankfurta do Kosova. Nemoguće, ali se vozački resurs provjerava do granice EU, Bajakova, a poslije... Ta je ruta za vozače nehumana. Zbog kontrola u Njemačkoj nekoliko dana ne voze, ali u danima “odmora” rade druge poslove, najčešće “na crno” i kreću na put mrtvi-umorni – ističe Marušić.

VIDEO Stravična prometna nesreća: Bus pun putnika izletio s ceste, 10 poginulih, deseci ozlijeđenih

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 13

Avatar ArbanaSS
ArbanaSS
01:34 26.07.2021.

Gospodine Marušiću nije problem samo rad na crno nego i čekanje na graničnim prelazima za autobuse pogotovo u udarnoj sezoni ne normalan. Autobusi se na graničnim prelazima kontroliraju jedan po jedan i to samo na jednoj traci. Valjda bi trebalo biti moguće otvoriti i 2 check ponita za autobuse. Ne samo u HR nego i u SLO.

Avatar Golum
Golum
07:13 26.07.2021.

Sjecam se da sam izao u Pariz sa HR agencijom i kad smo tamo stigli turisticki vodic je rekao vozacu da bi isli jos nesto pogledati a on joj je hladno rekao da je njihovo vrijeme voznje isteklo i po zakonu on mora bus ugasiti i na odmor u hotel.

Avatar neidemdalje
neidemdalje
09:36 26.07.2021.

imate vi i lokalne ubojice u taksistima i dostavljačima na gradskim ulicama ... radno vrijeme je od 12 sati po sve do 24 sata ... taksiste se izrabljuje maksimalno a dostavljači po platformama često rade jedan posao legalno 8 sati a potom uz prijavu na sat ili dva rade još i po 10 sati dostavu i to NITKO ne kontrolira... osim zdravstvenog aspekta i mogućih nesreća tu je i financijski aspekt jer se odvija na crno što ostavlja rupe u zdravstvenom i mirovinskom fondu ali i u državnoj riznici dok se bogate taksi gazde i tkz agregatori na platformama, te robovske tvrtke poput BOLT, GLOVA ili WOLTA koje iznose većinu kolača van hrvatske...