Što je uzrok teškoj željezničkoj nesreći koja se dogodila kod Novske pokazat će očevid. Prometni stručnjak dr. Željko Marušić za autoportal.hr objasnio je kako strašna nesreća, u kojoj je poginulo troje ljudi, ukazuje na nekoliko teških propusta.
VIDEO Sudar vlakova kod Novske
Uz najteži propust strojovođe, koji je prošao kroz crveni signal, upravljački sustav bez sigurnosne redundancije ukazuje na lošu organizaciju u HŽ-u, a kvar teretnog vlaka ukazuje na loše održavanje vlakova i propuste u kontroli, smatra Marušić.
Prolazak kroz crveni signal najteži je prekršaj u prometu, koji za strojovođu indicira kaznenu odgovornost i gubitak radnog statusa. Problem je vjerojatno u umoru i činjenici da mnoge strojovođe, uz službeni posao rade i druge, ne odmaraju se kad bi trebali, pa u upravljačku kabinu lokomotive ulaze umorni.
Upravo stoga, ali ne samo zbog toga, nedopustivo je da sigurnosni sustav radi bez sigurnosne redundancije, koja bi trebala uključivati pouzdanu radijsku i mobitelsku vezu upravljačko-sigurnosne službe i strojovođe te mogućnost isključivanja električnog napajanja lokomotive, ističe Marušić, te dodaje da je okidač nesreće bio kvar teretnog vlaka, 'što ukazuje na nekvalitetan i neodgovoran rad u sustavu HŽ-a, loše održavanje i propuste, odnosno nedostatak kontrole'.
Podsjetimo, putnički vlak br. 2506 naletio je na teretni vlak, između kolodvora Okučani i Novska oko 21,30 sati, a u nesreći su poginule tri osobe, a11 je ozlijeđeno. Uzrok nesreće bit će poznat nakon istrage. Vlak 2506 vozio je na relaciji Vinkovci – Novska.
samo sam procitao tko je Prometni strucnjak....ne citam clanak hvala 👍