"vlak smrti"

Prometnica M. Saratlija: Prugu je trebalo zatvoriti prije radova!

Foto: Ivana Ivanović/PIXSELL
Prometnica M. Saratlija: Prugu je trebalo zatvoriti prije radova!
11.04.2011.
u 12:40
Robel, pružno vozilo, koje je prskalo prugu retardantom, u Labin dalmatinski stiglo je kao putnički vlak, a ne kao radni stroj
Pogledaj originalni članak

Saslušavanjem svjedoka na Županijskom sudu u Splitu, pod predsjedanjem suca Damira Romca, danas je nastavljeno suđenje optuženima za nesreću "vlaka smrti" u Rudinama koja se dogodila 24. srpnja 2009. godine.

- Tek po dolasku robela (pružnog vozila) na kolodvor u Labin dalmatinski, doznala sam da je tračnice polijevao retardantom. Robel, koji je vukao vagon s bačvama retardanta, u Labin je došao kao podijeljeni putnički vlak 35504, a ne kao radni stroj. Imao je putni list, ali ne i propusnicu koju mu je odbio izdati prometnik u Kaštel Starome, izjavila je Marijana Saratlija, prometnica na kolodvoru u Labinu dalmatinskom.

Odvjetnici optuženih zasuli su je "paljbom pitanja".

Saratlija je pojasnila je da je podijeljeni vlak onaj koji vozi ispred ili iza osnovnog vlaka te da kao takav ne može obavljati nikakve radove na pruzi. Izvođenje bilo kakvih radova znači promjenu sigurnosnih uvjeta na pruzi.

Marijana Saratlija dala je nagibnom vlaku koji je doživio nesreću u Rudinama znak prolaska. Nije se mogla sjetiti je li njegov strojovođa usporio vožnju kroz kolodvor i preko skretnice.

- Osoba koja nema položen ispit po Pravilniku 646 ne može sudjelovat u poslovima koji se tiču sigurnosnog odvijanja prometa. Po mom mišljenju, prugu je trebalo zatvoriti prije obavljanja radova na njoj, kazala je prometnica Saratlija.

No, ne zna tko je za to ovlašten. Nije znala ni tko je dao odobrenje za tretiranje pruge retardantom.

Dodala je da je tek nakon dolaska vlaka u Labin trebalo dogovoriti prskanje od Labina prema Kaštelima, i to nakon prolaska nagibnog vlaka iz Zagreba.

Denis Nožina, skretničar u stanici u Labinu dalmatinskom, izjavio je da je robel bio smješten na treći kolosijek te da je, ušavši u stanicu, još prskao tračnice.

Nožina nije imao nikakvih saznanja da se pruga tretirala retardantom. Istaknuo je da vlak nije smio prskati, ali da nije njegova dužnost da o tome bilo koga obavještava.

Denis Škrabić, zaposlenik HŽ Infrastrukture - Sekcija za održavanje pruga, izjavio je da je u vrijeme nesreće bio na godišnjem odmoru te da se, kad je čuo što se dogodilo, samoinicijativno vratio na posao.

- Tek u policiji, na obavijesnom razgovoru, doznao sam da sam stavljen u nekakvo Povjerenstvo za nabavu retardanta koje je osnovano 8. svibnja 2009. godine. Stavljen sam za njezinog člana iako za to nisam znao ni ja niti itko u Sekciji, rekao je Škrabić.

Za nesreću u Rudinama optuženi su Ivan Medak, bivši direktor HŽ-a, Ivan Tomašković, direktor tvrtke Intrade, Jozo Bazina, savjetnik u tvrtki Intrade, Drago Rogulj, šef protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu, i Branko Tišljar, vatrogasac DVD-a Stružac. Terete se za nabavu i nanošenje retardanta od kojeg su tračnice postale toliko skliske da nagibni vlak nije mogao stati.

Suđenje za nesreću "vlaka smrti" nastavlja se sutra saslušavanjem strojovođe Joška Palinića.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.