Vlak smrti

Prometnik: Da sam vidio kako se pruga zalijeva, zatvorio bih je!

Foto: Ivana Ivanović/PIXSELL
Prometnik: Da sam vidio kako se pruga zalijeva, zatvorio bih je!
30.05.2011.
u 15:34
Branitelji okrivljenika prigovorili su na iskaze svjedoka Ćurka i Runjića tvrdeći da su izbjegavali odgovarati na bitna pitanja.
Pogledaj originalni članak

Saslušanjem svjedoka na Županijskom sudu u Splitu nastavljeno je suđenje za nesreću "vlaka smrti" u Rudinama za koju su optuženi Ivan Medak, bivši direktor HŽ-a, Ivan Tomašković, direktor tvrtke "Intrade", Jozo Bazina, savjetnik u "Intradeu", Drago Rogulj, šef Protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu, i Branko Tišljar, vatrogasac DVD-a Stružac. Terete se za nabavu i nanošenje retardanta od kojeg su tračnice postale toliko skliske da nagibni vlak nije mogao stati.

– Ne mogu se sjetiti kad je pružno vozilo došlo. Njegov vozač mi je rekao da će se tog dana polijevati pruga te da mu treba oko 60 minuta. Kazao sam mu da nema toliko vremena jer moraju proći i putnički i nagibni vlak. Otišao je i kad se vratio, pitao me bi li mogli nakon putničkog vlaka ići prema Labinu pa nakon prolaska nagibnog vlaka krenuti s polijevanjem. Rekao sam mu da tako može, ali da nema nikakva zadržavanja na pruzi – izjavio je svjedok Branko Rakić, prometnik vlakova u Kaštel Starome.

Naglasio je da je pružno vozilo prema Labinu otišlo kao putnički vlak, a kao takav ne smije izvoditi radove.

– Dok mi je bio u vidokrugu, nije prskao. Da sam vidio da polijeva, sigurno bih to uveo u prometni dnevnik i zatvorio prugu – kazao je Rakić.

Prema njegovim riječima nije bilo odobrenja za prskanje pruge.

Karlo Ćurak, kontrolor vuče vlakova i održavanja vučnih vozila, nije znao odgovoriti gotovo ni na što. U jednom trenutku čak je kazao:

– O kojem se slučaju radi, je li o Rudinama?!

Na upit branitelja zna li išta o vlaku koji je izletio, rekao je da ne zna ništa! Ne zna kako dolazi do blokade sustava za kočenje, ali tvrdi da su nagibni vlakovi pouzdani te da ni prije niti poslije nesreće u Rudinama nije bilo problema. Sve, ističe, bilježi kompjuter!

– Vlak može ići u promet da ga kontrolor mog tipa ne pregleda – rekao je Ćurak.

Svjedok Jerko Runjić, šef Nadzorništva pri Sekciji za održavanje pruge Split, tvrdi da nije dobio nikakvu pisanu obavijest da će se pruga prskati kobnog dana. Nitko ga nije kontaktirao ni rekao da prugu treba zatvoriti.

– Ovakvim tretiranjem pruge ne bi trebalo doći do promjene sigurnosti prometa jer se ne tretiraju ni tračnice ni pragovi – rekao je Runjić.

Nije bio prisutan kad je pružno vozilo izišlo na prugu niti zna tko je dao odobrenje za to.

– Da sam dobio dopis da će se vršiti radovi, zatvorio bih promet – istaknuo je Runjić.

Na kraju svjedočenja zahvalio je Sergiju Pribudiću, vozaču pružnog vozila, što je spasio njegov i stotinu života.

– Umjesto da bude heroj, ispao je zločinac – kazao je Runjić.

Branitelji optuženih prigovorili su na iskaze svjedoka Ćurka i Runjića tvrdeći da su izbjegavali odgovarati na vrlo bitna pitanja, poglavito u vezi s njihovim nadležnostima. Kako se pojavljuju novi svjedoci na suđenju za "vlak smrti", sve očitije dolazi do izražaja nered i površnost u sustavu HŽ-a.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

OB
-obrisani-
06:33 31.05.2011.

vraška bolest ta amnezija ?