kupovalo se piće, meso, grickalice...

Promocija Hrvatske - motor i za investicije

Foto: Goran Stanzl/Pixsell i Getty Images
Foto: Goran Stanzl/Pixsell i Getty Images
Foto: Goran Stanzl/Pixsell i Getty Images
Foto: Goran Stanzl/Pixsell i Getty Images
Foto: Goran Stanzl/Pixsell i Getty Images
Foto: Goran Stanzl/Pixsell i Getty Images
Foto: Goran Stanzl/Pixsell i Getty Images
19.07.2018.
u 21:33
Na opće brojke o potrošnji značajno utječe ugostiteljstvo u kojem se promet udvostručuje u odnosu na uobičajene dane, a raste promet i u sportskim kladionicama
Pogledaj originalni članak

Maestralni uspjeh hrvatske nogometne reprezentacije na Svjetskom nogometnom prvenstvu potaknuo je društveni i ekonomski optimizam, a efekt na gospodarstvo ponajprije se vidi u povećanoj potrošnji i rastu maloprodaje. Iako još nema konkretnih podataka o ukupnoj potrošnji vezanoj za nogometnu euforiju, procjene govore o maloprodaji većoj i do 15 posto u proteklih mjesec dana otkad su se nizale pobjede vatrenih.

Kupovalo se sve od dresova i navijačkih majica koje su gotovo rasprodane, do mesa za roštilj, grickalica i piva, a očekivano je i značajno porasla potrošnja u ugostiteljskim objektima u kojima je na dan polufinala Svjetskog prvenstva zabilježen rekordan promet ostvaren u cijeloj godini. Procjene govore da će ukupna potrošnja premašiti promet ostvaren u maloprodaji u tradicionalno najboljem prosincu, odnosno da će biti čak i veća od 13 milijardi kuna.

Rasprodani i dresovi

Moglo bi se tako kreirati i više od tri milijarde kuna rasta maloprodaje u odnosu na prošlogodišnje rezultate, što je gotovo jedan posto BDP-a. Prosječna konzumacija piva u Hrvatskoj iznosi 79 litara po stanovniku, a dok igraju Vatreni, penje se na 7000 do 12 tisuća hektolitara po utakmici. Navijački dresovi i majice, kao i ostali rekviziti su – rasprodani. Prodavači kažu da su prodali desetke tisuća majica diljem Hrvatske, a u Zagrebu, u jednoj od najpopularnijih trgovina s domaćom proizvodnjom navijačkih majica kažu da bi ih mogli prodati i još nekoliko tisuća kada bi imali takve zalihe.

U službenom web-shopu Hrvatskog nogometnog saveza još su prošlog tjedna rasprodali sve dresove, iako im cijena premašuje i 600 kuna po kompletu. I ostale trgovine sa službenim dresovima ostale su bez zaliha, što ne čudi jer su dresovi svih nogometaša postali ‘it’ odjevni komad bez kojeg se teško može slijediti trendove.

Gledano po prometima na dan utakmica, potrošnja je rasla od skromnijih četiri posto za utakmicu s Islandom do 14 posto kada je Hrvatska igrala s Argentinom. Na opće brojke o potrošnji značajno utječe ugostiteljstvo u kojem se promet udvostručuje u odnosu na uobičajene dane, a raste promet i u sportskim kladionicama.

No, bez obzira na pokazatelje potrošnje, koji će svakako imati efekta na gospodarstvo, analitičari ne mijenjaju procjene rasta trgovine na malo na razini godine, jer vjeruju da će se potrošačko ludilo utišati nakon turnira u Rusiji. U kontekstu nogometnog prvenstva ne treba zanemariti ni činjenicu da će Hrvatski nogometni savez za uspjehe nogometaša primiti nagradu od 28 milijuna eura, više od 200 milijuna kuna, što bi se trebalo preliti u ulaganja u sportsku infrastrukturu i kvalitetu rada sportskog sektora, što će se osjetiti u lokalnim ekonomijama.

Dugoročniji efekt imat će golema promocija naše države za koju su nogometaši zaslužni, a koja može pomoći dodatnom razvoju turizma i investicijama u puno duljem vremenskom horizontu.

Iskoristiti prepoznatljivost

Pritom ne treba zaboraviti da je Hrvatska trenutačno hit, ali i da će se brzo zaboraviti ako ne iskoristimo potencijal koji nam je donijela prepoznatljivost kroz nogomet, a to je moguće jedino brzom reakcijom administracije na potencijalna ulaganja i korištenjem brenda reprezentacije u promotivne svrhe. Ono što će ostati i što može pridonijeti ekonomskoj ekspanziji znatno jače nego rast potrošnje jest ekonomski optimizam koji je sportskim uspjehom naših nogometaša pobuđen u građanima, a koji može donijeti preokret u kontekstu hrabrijeg ulaska u inovacije i investicije, ambicije za pokretanje vlastitih poslovnih projekata ili pak ambicije za ostanak na tržištu rada u domovini.

>> Putin na žestokom udaru zbog toga kako se ponio prema hrvatskoj predsjednici

Foto: Reuters/PIXSELL
Kolinda Grabar-Kitarović
Foto: Reuters/Pixsell
Kolinda Grabar Kitarović Hrvatska Francuska
Foto: Reuters/PIXSELL
Kolinda Grabar-Kitarović
Foto: Reuters/PIXSELL
Kolinda Grabar-Kitarović
Foto: Reuters/Pixsell
Kolinda Grabar Kitarović Hrvatska Francuska
Foto: Reuters/PIXSELL
Kolinda Grabar-Kitarović
Foto: Reuters/Pixsell
Kolinda Grabar Kitarović Hrvatska Francuska
Foto: Reuters/Pixsell
Kolinda Grabar Kitarović Hrvatska Francuska
Foto: Twitter
Kolinda
Foto: Twitter
Kolinda
Foto: Twitter
Kolinda
Foto: Twitter
Kolinda
Foto: Reuters/Pixsell
Kolinda Grabar Kitarović Hrvatska Francuska
Foto: Reuters/Pixsell
Kolinda Grabar Kitarović Hrvatska Francuska
Foto: Screenshot
Kolinda Grabar Kitarović Rusija Hrvatska
Foto: Reuters/Pixsell
Kolinda Grabar Kitarović Hrvatska Francuska
Foto: Reuters/Pixsell
Kolinda Grabar Kitarović Hrvatska Francuska
Foto: DPA/PIXSELL
Davor Šuker i Kolinda Grabar Kitarović

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

BU
Budak
21:48 19.07.2018.

Ljudi, blizu smo. Nitko od političara se nije usudio pojaviti na dočeku. Strah, ništa drugo. Strah od zajedništva, strah od snage. Strah od istine. Vrijeme je da ih se riješimo. Sve redom, UDBE, uhljeba, antife, lažni branitelja, Dokumente, Gonga, Puhovskog i svih drugih zagađivača zraka. Ovo je naša zemlja, ne damo je u ruke ološa. Hrvatska iznad svega!

MU
mulag
05:59 20.07.2018.

je sigurno, budale

NT
Nikola Turajlić-jaružalo
22:05 19.07.2018.

Nevjerovatno je kakve sve zaključke, u svezi sa uspjehom Vatrenih u nogometu, izvode Večernjakovi analitičari. Po veleumnoj autorici vjerodomoljbni domicilni papkari će obući kockaste dresove, popiti nekoliko piva i početi kopati temelje za nove fabrike, farme itd. Šampionat svijeta u nogometu je bio ugodna razbibriga većine dvonožnih papkara, koja im je povećala redovne životne troškove, te će ovi sada provesti štednju kako bi se pokrili, dok oni koji imaju kapital svoje odluke o investicijama donose na temelju procjena o ekonomskoj isplativosti, a ne na euforiji zbog osvajanja vicešampionske titule. Pitanje je tko je u Lijepoj našoj lud, tko zbunjen, a samo sam siguran da meni na vrućinama u obući smrde noge