Veliko istraživanje

Učenici su dnevno tri sata uz ekrane i tada ne rade ništa za školu

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Učenici su dnevno tri sata uz ekrane i tada ne rade ništa za školu
10.11.2022.
u 12:12
U samom istraživanju sudjelovalo je 17 472 učenika (5. i 7. razred osnovnih i 3. razred srednjih škola) te 3634 učitelja i nastavnika iz 165 hrvatskih škola.
Pogledaj originalni članak

U odnosu na razdoblje prije pandemije bolesti COVID-19, djeca i mladi u Republici Hrvatskoj više vremena provode ispred digitalnih ekrana. To se posebice odnosi na učenike srednjih škola te na djevojke.

Naime 61,1 posto učenika trećih razreda srednjih škola poručuje da više ili znatno više vremena provode ispred ekrana mobitela, računala, televizora u odnosu na razdoblje prije pandemije.  Rezultati su to provedenog nacionalnog istraživanja u 2022. godini o perspektivi djece i mladih o digitalnim tehnologijama u njihovom životu, društvu i gospodarstvu koje je proveo Institut za društvena istraživanja. U samom istraživanju sudjelovalo je 17 472 učenika (5. i 7. razred osnovnih i 3. razred srednjih škola) te 3634 učitelja i nastavnika iz 165 hrvatskih škola.

Istraživanjem je tako utvrđeno da među starijim učenicima korištenje digitalnih uređaja postaje dominantna aktivnost u slobodnom vremenu, jer više od 50 posto učenika 7. razreda osnovnih i 3. razreda srednjih škola koristi digitalne uređaje tri i više sata tijekom radnog dana ne računajući pritom rad na školskim obvezama. A kada je riječ o školskim obvezama tada 14,6 posto srednjoškolaca ne provede niti minutu u radu za školu, a 28,5 posto njih ne bavi se sportom ili rekreacijom ni u klubu niti individualno.

Učenici svih generacija koji u većoj mjeri koriste digitalne uređaje skloniji su svoja psihološka stanja procjenjivati manje pozitivnima.

- Naime 69,5 posto učenika 7. razreda smatra značajnim problemom količinu vremena koji mladi provode online, a 62,1 posto smatra problemom zaokupljenost nevažnim sadržajima u online okružju. 49 posto sedmaša smatra zlostavljanje (cyberbullying) u online okružju izraženim problemom. Posebno je važno naglasiti rodne razlike pri čemu 56,4 posto djevojaka zlostavljanje u online okružju smatra dosta velikim i izrazitim problemom dok to isto smatra 42,1 posto mladića. - poručuju provoditelji istraživanja Boris Jokić, Zrinka Ristić Dedić i Jana Šimon.

Ipak i na svu sreću, 75,3 posto učenika sedmog razreda smatra da više uživaju u druženju s drugima uživo nego u druženju u online okruženju,  štoviše 71,7nposto njih uživo osjećaju veću bliskost s prijateljima, a 65,7 posto učenika prema provedenom istraživanju odgovara da uživo mogu bolje razumjeti ponašanje drugih.

Istraživanje je između ostalog obuhvatilo i nastavnike i učitelje pa su tako iskazali da su izrazito otvoreni ka korištenju digitalnih tehnologija u nastavi jer samo 8,9 posto nastavnika koji su obuhvaćeni istraživanjem iskazuje negativan stav o korištenju digitalnih tehnologija u odgojno- obrazovnom procesu. S druge strane gotovo svi odgojno-obrazovni radnici smatraju da učeničko korištenje
digitalnih tehnologija negativno utječe na različite aspekte učeničkih života.

-  Čak 89,1 posto učitelja i nastavnika smatra da gubitak interesa za aktivnost čitanja zbog vremena provedenog u online okružju predstavlja značajan problem današnjih generacija, 87,2% se slaže se s tvrdnjom da značajan problem u današnjim generacijama predstavlja nedovoljna razvijenost u govornoj i pisanoj komunikaciji zbog vremena provedenog online. Važan je i podatak da 89,3% učitelja i nastavnika značajnim problemom smatra smanjenje fizičkih aktivnosti djece i mladih zbog vremena provedenog u online okružju.- poručili su s Instituta za društvena istraživanja

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.