MODERNIZACIJA

Pruga do Josipovca, stiže i 30 niskopodnih tramvaja

Foto: Davor Javorović/Pixsell
tramvaj
Foto: Davor Javorović/Pixsell
tramvaj
Foto: Davor Javorović/Pixsell
tramvaj
Foto: Davor Javorović/Pixsell
tramvaj
Foto: Davor Javorović/Pixsell
tramvaj
Foto: Davor Javorović/Pixsell
tramvaj
Foto: Davor Javorović/Pixsell
tramvaj
05.10.2016.
u 00:15
Zapisano je to u Planu modernizacije gradskog prijevoza vrijednom 100 milijuna eura, a 85% iznosa očekuje se iz EU fondova
Pogledaj originalni članak

Tramvajske tračnice spojit će se na Zelenom polju preko Bikare pa Osijek više neće biti europski fenomen jer mu tramvaj vozi u jednome smjeru.

No, da bi se to izvelo, Ministarstvo prometa izmijenit će postojeći pravilnik koji trenutačno ne dopušta da se tramvajska i željeznička pruga presijecaju na istoj razini.

– Umjesto nadvožnjaka od 150 milijuna kuna, izmjenom pravilnika ta će se investicija spustiti na 30 milijuna kuna – otkriva osječki gradonačelnik Ivica Vrkić.

A na potpuno drugom kraju, tramvaj se više neće okretati u prigradskom naselju Višnjevac i vraćati u Osijek, nego će voziti do središta Josipovca, točnije tzv. Cigan dole. Po novoj će pruzi voziti i novi, snažniji niskopodni tramvaji. Sve je to, naime, zapisano u Planu modernizacije javnog gradskog prijevoza, vrijednom čak 100 milijuna eura, a 85 posto toga iznosa stići će, očekuje gradska vlast, iz europskih fondova.

Osijek bi po tome trebao biti državni rekorder u povlačenju europskog novca za javni prijevoz. Razliku bi trebao pokriti Grad Osijek, no nadaju se da će uskočiti i Ministarstvo. Novac, pak, neće stići u punom iznosu, već će se slijevati po fazama, no prepreke za njega, uvjereni su i u tvrtki Gradski prijevoz putnika, nema.

– Dobili smo suglasnost Europske komisije da je naš projekt prihvatljiv za ulaganje, a to nam je uvjet da bismo se uopće prijavili za europske fondove – ističe Mario Šapina, direktor GPP-a.

U rukama mu je, nastavlja, Odluka o dodjeli sredstava za tehničku pripremu za apliciranje za EU fondove, što im daje nadu da ih taj novac praktički čeka. Još su ranije, podsjećaju, dobili 280.000 kuna za analizu stanja tramvajske mreže. Ona je, pak, pokazala da je nužna rekonstrukcija mreže kako bi po njoj uopće mogli voziti niskopodni tramvaji. Prvi im je korak, stoga, rekonstrukcija i obnova ispravljačkih stanica.

– Kupit ćemo 30 novih niskopodnih tramvaja, no njihova izrada dugo traje pa očekujemo da će na ulicama biti do 2023., što je krajnji rok – ističu u GPP-u.

Ranije će, pak, stići niskopodni autobusi.

Uvodi se i videonadzor u vozila.

– Snižavamo tako i troškove jer je i polica osiguranja za vozila manja uz videonadzor – zaključuje Šapina.

>> "Gradonačelniče, objasnite djeci zašto su na na njihovom igralištu parkirani automobili"

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar NenadNikolicZagreb
NenadNikolicZagreb
08:45 05.10.2016.

Odluka da se tramvajska i željeznička pruga presijecaju na istoj razini je veliki rizik u prometu i mogući razlog masovne pogibije u sudaru vlaka i tramvaja. Mijenjati zakon kojim se tako nešto onemogućuje jer je to presijecanje na istoj razini iz sigurnosnih razloga stvarno opasno je suludo. Treba napraviti novi projekt, ovo nema smisla.

DU
Deleted user
09:19 05.10.2016.

Ovisi o kakvom presijecanju se radi. Ako tramvajska pruga presijeca jednu prometnu željezničku prugu, onda je to sigurno rizik, ali ako presijeca neki industrijski kolosijek po kojem vlak prolazi svaka par danam, onda to nije rizik. A i Osijek i njegovi stanovnici će time puno dobiti. Dakle: palac gore!