posebno poduzeće

Pružne građevine napokon se izdvajaju iz HŽ Infrastrukture

Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
22.05.2022.
u 00:20
Izdvajanjem u posebno poduzeće Pružne građevine će moći sudjelovati na natječajima za gradnju pruge koji se sufinanciraju iz EU
Pogledaj originalni članak

Pružne građevine koje su sad tvrtka kći HŽ Infrastrukture napokon će biti izdvojena u posebno poduzeće i tako će moći sudjelovati na natječajima za gradnju pruge koji se sufinanciraju iz EU, što dosad nije bilo moguće zbog sukoba interesa. A to izdvajanje PG-a iz HŽI-a i njegovo prebacivanje u CERP (Centar za restrukturiranja i privatizaciju) je važno jer u Hrvatskoj manjka građevinaca i tvrtki koje bi radile na infrastrukturnim projektima.

Naime, radi se o tvrtki od oko 1500 zaposlenih i s mehanizacijom za gradnju pruga. No izdvajanje PG-a iz sigurnih jasli HŽI nije svima “dobro sjelo” pa tako neki sindikati najavljuju prosvjede zbog toga, odnosno načina na koji će prebacivanje PG u CERP biti izvedeno i najavljuju prosvjed za ponedjeljak dok drugi sindikati podržavaju tu ideju. PG je tvrtka koja već godinama posluje u minusu, tako je u zadnjih pet godina nakupila gubitak od čak 206 milijuna kuna. Poslove od HŽI-ja dobiva uglavnom za redovno održavanje pruga i neke radove koje se ne financiraju sredstvima EU i europskih razvojnih banaka.

”Nerealni zahtjevi”

Izdvajanju PG-a iz HŽI-ja protive se u Sindikatu hrvatskih željezničara (SHŽ), čije zahtjeve u resornom Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture i Upravi HŽI-ja, ali i u drugom reprezentativnom sindikatu u toj tvrtki, Sindikatu infrastrukture hrvatskih željeznica, smatraju nerealnim. SHŽ, primjerice, traži da se prije izdvajanja PG u CERP podmiri cjelokupni dug te tvrtke prema dobavljačima koji iznosi oko 65 milijuna kuna. Traže i da HŽI preuzme pripadajući dio spornog poreznog duga za otpremnine. Usto, zahtijevaju i da sve nekretnine koje koristi PG unesu u njegovo vlasništvo te da se Vlada obveže da će PG nakon izdvajanja dati kreditno jamstvo za obnovu mehanizacije. Njihov zahtjev je i da se u trogodišnji ugovor HŽI-a i PG-a unese klauzula o nemogućnosti jednostranog otkazivanja. Zadnji im je zahtjev da 100 radnika koji rade u sektoru Održavanja pruga, a koji će prijeći u HŽI ne budu proglašeni tehnološkim viškom. SIHŽ-a se pak protivi tim zahtjevima SHŽ-a.

Podsjećamo da je prije devet godina izdvojen dio Održavanja kako bi se sanirao tadašnji dug koji je PP Remont pruga (PGR) napravio u iznosu 130 milijuna kuna. Tada je na PG prebačena i kompletna mehanizacija. Navedeno izdvajanje enormno je povećalo troškove održavanja, godišnje oko 150 milijuna kuna – navodi predsjednik SIHŽ-a Slavko Proleta u svom dopisu Vladi i premijeru. Dodaje da se danas nakon odluke Vlade o vraćanju organizacijske jedinice Održavanja u HŽI, a preostalog dijela PGR-a u CERP, imamo iste probleme, a to je ponovno dug koji je proizveo PRG i ponavlja se situacija o ponovnom traženju sanacije tog duga.

Pismo branitelja Butkoviću

– Sve daljnje ustupke i postupanja izvan dogovorenih pravnih radnji koje su određene odlukom Vlade smatrat ćemo direktnom ugrozom funkcioniranja HŽI-ja – poručuje Proleta.

Potporu Ministarstvu i HŽ-ju dala je i Udruga branitelja invalida Domovinskog rata HŽ-a koja u pismu Andreju Plenkoviću i Olegu Butkoviću, među ostalim, navodi da vjeruju da će dodatnim angažmanom Butkovića i predsjednika uprave HŽ-ja Ivana Kršića problem PG-a biti riješen u pozitivnom smjeru. Podsjećaju da su s Butkovićem i Kršićem imali pozitivno iskustvo prilikom rješavanja problema branitelja u HŽ Cargu i drugim društvima te poručuju da bi, s obzirom na stanje željezničkih pruga u Hrvatskoj, tvrtka PG i njezin opstanak trebali biti strateški interes RH.

IZDVAJANJE U CERP

Pružne građevine uputile pismo Vladi: 'Tražimo da se kvalitetno saniraju obveze PG-a bez ostavljanja dugova'

'Bilo bi dobro da onda politika, kad već uhljebljuje, barem nastoji pomoći tvrtki, no umjesto toga, prepuštajući zlonamjernim ljudima u HŽ Infrastrukturi da kreiraju odluke, Vlada postaje sudionik u namjernoj devastaciji tvrtke od koje se očekuje da završi projekt rekonstrukcije i izgradnje drugog kolosjeka na dionici pruge Dugo Selo-Križevci, na kojem je zapeo Tomislav Debeljak, a radi čega će država možda morati vratiti više od 1 mlrd HRK Europskoj uniji' - stoji u priopćenju.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.